پیش بینی رئیس سیا از آینده اوکراین بدون کمک آمریکا

کدخبر: ۶۳۴۳۶۱
اقتصادنیوز: رئیس سیا: اگر آمریکا به اوکراین کمک نظامی نکند، ظرف یک سال اوکراین شرایط صلح روسیه را می پذیرد.
پیش بینی رئیس سیا از آینده اوکراین بدون کمک آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ویلیام برنز، در جلسه کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفت: "او (ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه) به چنین مذاکراتی علاقه‌مند است که بتواند شرایط را دیکته کند و من معتقدم که بدون کمک اضافی، این آینده‌ای است که می‌تواند تا یک سال دیگر در انتظار اوکراین باشد.»

وی معتقد بود که نبود کمک‌های نظامی جدید منجر به کاهش بیشتر نیرو‌های اوکراینی و از دست دادن شهر‌های تحت کنترل نیرو‌های اوکراینی خواهد شد.

رئیس سیا خاطرنشان کرد که عواقب شکست اوکراین بر منافع آمریکا نه تنها در اروپا، بلکه در منطقه هند و اقیانوس آرام تأثیر خواهد گذاشت.

خبر مرتبط
در پشت پرده جدال نتانیاهو و راست‌های افراطی چه می‌گذرد؟

اقتصادنیوز: مقوله پایان معافیت سربازی حریدیدم‌ها بالاخص در شرایطی که اسرائیل خود را درگیر جنگی بی پایان کرده، برای نتانیاهو به چالشی جدی تبدیل شده چرا که می تواند به بهای از هم پاشیدن کابینه و پایان بقای سیاسی اش قلمداد شود.

پیتر سیجارتو، وزیر امور خارجه مجارستان نیز پیشتر تایید کرد که تعدادی از کشور‌های اروپایی که از ادامه درگیری اوکراین حمایت می‌کنند، در صورت بازگشت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به قدرت، موضع خود را تغییر خواهند داد.

خبر مرتبط
العربیه مدعی شد؛ موافقت حماس با طرح جدید آمریکا درباره آتش‌بس

اقتصادنیوز: یک منبع مصری گفت: پیشنهاد واشنگتن یک آتش‌بس فراگیر نیست، بلکه توافقی برای کاهش میزان درگیری است.

مسکو همیشه آمادگی خود را برای مذاکره اعلام کرده، اما کی‌یف در سطح قانونگذاری کشور ممنوعیتی را بر آن‌ها اعمال کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید