ادعای کاخ سفید درباره نگرانی اصلی بایدن درباره فلسطینی‌ها

کدخبر: ۶۳۴۳۷۰
اقتصادنیوز: مشاور امنیت ملی کاخ سفید در اظهاراتی مدعی شد نگرانی اصلی بایدن، حفاظت از جان غیرنظامیان فلسطینی در رفح است.
ادعای کاخ سفید درباره نگرانی اصلی بایدن درباره فلسطینی‌ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در اظهاراتی مدعی شد که نگرانی اصلی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، حفاظت از جان غیرنظامیان فلسطینی در رفح است.

سی ان ان گزارش داد، مشاور امنیت ملی کاخ سفید سه‌شنبه (به وقت محلی) در جمع خبرنگاران مدعی شد که در حال حاضر حماس در هم شکسته و راه‌حلی بلندمدت برای تثبیت صلح و ثبات در نوار غزه وجود دارد.

وی با بیان این ادعا که رئیس جمهور آمریکا نگران حفاظت از جان غیرنظامیان فلسطینی در رفح است، اظهار کرد: بایدن در عین حال معتقد است که (رژیم) اسرائیل باید بتواند عملیات نظامی خود در نوار غزه را به گونه‌ای حفظ کند که در نهایت منجر به امنیت مردم (رژیم) اسرائیل شود.

خبر مرتبط
در پشت پرده جدال نتانیاهو و راست‌های افراطی چه می‌گذرد؟

اقتصادنیوز: مقوله پایان معافیت سربازی حریدیدم‌ها بالاخص در شرایطی که اسرائیل خود را درگیر جنگی بی پایان کرده، برای نتانیاهو به چالشی جدی تبدیل شده چرا که می تواند به بهای از هم پاشیدن کابینه و پایان بقای سیاسی اش قلمداد شود.

سالیوان همچنین در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران و در تلاشی آشکار برای عقب‌نشینی از اظهارات بایدن در مورد اینکه حمله رژیم صهیونیستی به رفح خط قرمز ایالات متحده است، مدعی شد: رئیس جمهور هیچ بیانیه، اعلامیه یا اطلاعیه‌ای صادر نکرده است که در آن به این موضوع اشاره کند که حمله اسرائیل به رفح، خط قرمز آمریکا است.

به نوشته سی ان ان، رئیس جمهور آمریکا روز شنبه در مصاحبه با شبکه ام اس ان بی سی با بیان اینکه تهاجم (رژیم) اسرائیل به رفح عبور از خط قرمز آمریکا خواهد بود اما در عین حال، یادآور شد: عبور از این خط قرمز منجر به اقدامات تنبیهی آمریکا علیه (رژیم) اسرائیل نخواهد شد.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه سخنان خود در اظهاراتی ضد و نقیض بار دیگر مدعی شد که حمله اسرائیل به رفح یک خط قرمز است اما تاکید کرد: این یک خط قرمز است اما من هرگز (رژیم) اسرائیل را ترک نمی‌کنم. دفاع از اسرائیل هنوز یک امر حیاتی است، بنابراین عبور از هیچ خط قرمزی موجب نخواهد شد که من ارسال تسلیحات به تل‌آویو را به طور کامل قطع کنم.

به گزارش ایرنا، خبرنگار ام.اس.ان.بی.سی در مصاحبه‌ای که بامداد یکشنبه پخش شد، از بایدن پرسید: خط قرمز شما برای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل چیست؟ آیا خط قرمزی دارید؟ مثلا، آیا حمله به رفح یک خط قرمز است؟

رئیس جمهور آمریکا پاسخ داد: این یک خط قرمز است اما هرگز قصد ندارم اسرائیل را کنار بگذارم. دفاع از اسرائیل هنوز هم امری حیاتی است بنابراین، خط قرمزی وجود ندارد که بخواهم ارسال همه تسلیحات را قطع کنم زیرا گنبد آهنین وجود ندارد که از آنها حفاظت کند.

بایدن با اشاره به شهادت بیش از ۳۰ هزار فلسطینی در پی جنایات رژیم صهیونیستی گفت که اسرائیل «نباید در نتیجه تعقیب حماس ۳۰ هزار فلسطینی دیگر را بکشد.»

خبر مرتبط
استعفای نماینده ارتش اسرائیل در تیم مذاکرات/ ماجرا چیست؟

اقتصادنیوز: رسانه‌های رژیم صهیونیستی سه‌شنبه شب گزارش دادند، نماینده ارتش این رژیم در تیم مذاکرات آتش‌بس استعفا کرده است.

وی افزود: او (نتانیاهو) باید به جان افراد بی‌گناهی که بر اثر اقداماتش گرفته می‌شود، توجه بیشتری کند.

بایدن همچنین گفت که نتانیاهو «بیش از آنکه به اسرائیل کمک کند به آن صدمه زده است.»

وی افزود که مایل است بار دیگر به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده و مسائل مربوط به جنگ را مستقیما به اعضای کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) مطرح کند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. این جنایات موجب شد تا مقامات تل آویو به اتهام «نسل‌کشی» به دیوان بین‌المللی دادگستری معرفی شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید