روسیه به شهروندان خارج از کشور اطمینان داد/ آرای شهروندان خارج از کشور در امنیت خواهد بود

کدخبر: ۶۳۴۵۷۵
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه روسیه بار دیگر از تلاش کشور‌های غربی به منظور مداخله در انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر داد.
روسیه به شهروندان خارج از کشور اطمینان داد/ آرای شهروندان خارج از کشور در امنیت خواهد بود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پس از انتخابات جنجالی ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا که با پیروزی غیرمنتظره دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواهان و شکست هیلاری کلینتون همراه بود، مقامات واشنگتن و مسکو به طور متناوب یکدیگر را به مداخله در انتخابات داخلی خود متهم می‌کنند. اکنون آمریکا در کانون اتهامات پیرامون مداخله در انتخابات ریاست جمهوری روسیه قرار دارد. 

به گزارش تله تریدر، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد ما تمامی تمهیدات لازم برای کسب آرای رای دهندگان روس حتی در خارج از کشور را نیز مهیا کرده ایم. شهروندان روس خارج از کشور می‌توانند در روز‌های ۱۵، ۱۶، و ۱۷ مارس آرای خود را در صندوق‌های رای بیاندازند. 

وی در این زمینه با اشاره به گزارش‌های سرویس‌های اطلاعاتی روسیه، خاطر نشان کرد: علی رغم تمامی تلاش‌ها برای مداخله در روند انتخابات ریاست جمهوری روسیه، تمامی آرای شهروندان خارج از کشور کسب و مورد شمارش قرار خواهد گرفت. 

زاخارووا در تشریح ادعا‌های خود، افزود: دولت روسیه برخی از تلاش‌های سازمان‌های غیردوست به منظور اعمال نفوذ در روند انتخابات از طریق پخش کردن اطلاعات نادرست برای تحریم انتخابات را شناسایی کرده است. این سازمان‌ها دستورالعمل‌هایی را ارائه می‌دهند که چگونگی خراب کردن برگه‌های انتخاباتی برای ابطال آرا را آموزش می‌دهند. 

سخنان زاخارووا پس از آن مطرح می‌شود که دیروز سرویس اطلاعات خارجی روسیه از برنامه آمریکا به منظور حمله سایبری به سیستم انتخاباتی از راه دور این کشور خبر داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید