اعزام یک کشتی حامل کمک‌های بشردوستانه دیگر از قبرس به غزه

کدخبر: ۶۳۴۶۳۶
اقتصادنیوز: وزارت خارجه قبرس از فرآیند اعزام یک کشتی حامل کمک‌های بشردوستانه دیگر به غزه خبر داد.
 اعزام یک کشتی حامل کمک‌های بشردوستانه دیگر از قبرس به غزه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پس از آنکه آمریکا و متحدان غربی رژیم صهیونیستی موفق نشدند تل آویو را مجاب به بازگشایی مرز‌های زمینی به منظور ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه کنند، برای انحراف افکار عمومی وعده ارسال کمک‌های از طریق دریا را مطرح ساخته اند؛ موضوعی که به دلیل نبود بندر در غزه برای پهلوگرفتن کشتی‌ها با مشکلات عدیده‌ای روبه روست. 

به گزارش الجزیره، کنستانتینوس کمبوس، وزیر خارجه قبرس امروز (چهارشنبه) اعلام کرد یک روز پس از اعزام کشتی حامل کمک‌های بشردوستانه از بندر لارناکا به سمت غزه، اکنون یک کشتی امدادی دیگر در فرآیند اعزام قرار گرفته است. 

وزارت خارجه قبرس اعلام کرد انجام گام‌های بعدی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق دریا پس از کنفرانس تلفنی با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا؛ دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس؛ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات متحده عربی؛ و نماینده کمیسیون اروپا هماهنگ خواهد شد. 

این بیانیه می‌افزاید: ما نمی‌توانیم این کار را به تنهایی انجام دهیم. ما نیازمند یک ائتلاف از کشور‌های متمایل به این مسئله نیازمندیم. طی ۲ تا ۳ هفته گذشته این موضوع سرعت بیشتری به خود گرفته است. نکته اصلی این است که تمامی تلاش خود را برای کمک حداکثری به مردمی که در شرایط اسفناکی قرار دارند، انجام دهیم. 

خبر مرتبط
وزیر جنگ اسرائیل عقب نشینی کرد/ پیشنهاد مهم به نتانیاهو درباره ورود کمک به غزه

اقتصادنیوز: عضو کابینه جنگ اسرائیل اعلام کرد که باید اجازه ورود کمک‌ها به غزه داده شود.

سازمان‌های بین المللی از جمله سازمان ملل و نهاد‌های بشردوستانه تاکید دارند ارسال کمک‌ها از طریق دریا و یا به صورت هوایی هیچ جایگزین مناسبی برای ارسال کمک‌های زمینی محسوب نمی‌شود و آمریکا و متحدانش باید از نفوذ خود برای اعمال فشار به تل آویو برای بازگشایی مرز‌های زمینی بهره بگیرند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید