مکرون به دروغگویی متهم شد!

کدخبر: ۶۳۵۰۰۶
هبر حزب میهن پرستان فرانسه، رئیس جمهوری این کشور را به دروغگویی درباره درگیری اوکراین متهم کرد.
مکرون به دروغگویی متهم شد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، فلوریان فیلیپات افزود: مکرون دیروز حرف های پوچ و دروغ بزرگ در مورد مناقشه اوکراین بیان کرد. 
او در X (توئیتر سابق) نوشت: در مورد مساله درگیری در اوکراین گفتن حقیقت برای جلوگیری از گمانه زنی هایی مضر که منجر به تخریب و محدودیت آزادی و بروز جنگ می شود، بسیار مهم است. "

مکرون در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی فرانس ۲ در حالیکه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را دشمنی خواند که در صورت شکست اوکراین، در این کشور متوقف نخواهد شد، گفت: اروپا باید آماده جنگ با روسیه باشد. رئیس جمهور فرانسه در ادامه از اروپایی‌ها خواست که ضعیف نباشند چون به اعتقاد او در صورتی که روسیه اقدامات تهاجمی خود را گسترش دهد، آنها باید آماده باشند.

مکرون که پیشتر با گفتن اینکه نمی‌تواند استقرار نیروهای زمینی در اوکراین در آینده را رد کند در اروپا جنجال‌هایی را ایجاد کرده بود و بسیاری از رهبران کشورهای اروپایی از وی فاصله گرفتند، در این مصاحبه تلویزیونی، تاکید کرد: اگر روسیه در جنگ با اوکراین پیروز شود، اعتبار اروپا به صفر می‌رسد.

وی همچنین با اشاره به مخالفت رهبران کشورها با اعزام نیرو به اوکراین ادامه داد: در حال حاضر سکوت در برابر آنچه در اوکراین می‌گذرد، یا حمایت نکردن از این کشور در جنگ مقابل روسیه به معنی انتخاب صلح نیست بلکه با این کار، شکست را انتخاب خواهیم کرد و این متفاوت است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید