این کشور اروپایی شمشیر را برای اوکراین از رو بست

کدخبر: ۶۳۵۰۹۷
اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه فنلاند گفت: در این مرحله حاضر نیست نیرو‌های خود را به اوکراین بفرستد.
این کشور اروپایی شمشیر را برای اوکراین از رو بست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هلسینکی با پاریس موافق است که همه گزینه‌ها برای حمایت از کی‌یف علیه مسکو باید روی میز باقی بمانند، اما به گفته الینا والتونن، وزیر امور خارجه فنلاند در این مرحله حاضر نیست نیرو‌های خود را به اوکراین بفرستد یا حتی درباره چنین احتمالی صحبت کند.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در ماه فوریه پس از آنکه پیشنهاد کرد بلوک نظامی به سرکردگی آمریکا «نمی‌تواند» امکان اعزام سربازان ناتو برای کمک به اوکراین را رد کند، واکنش‌های شدیدی را برانگیخت. چندین کشور عضو، از جمله رئیس جمهور وقت فنلاند، به سرعت اظهارات مکرون را رد کردند و تاکید کردند که چکنه سربازان اروپایی روی خاک اوکراین نخواهد بود.

با این حال، روزنامه ناتسک دیلی گزارش داد: وزیر امور خارجه فنلاند استدلال کرده است که در صورت بدتر شدن وضعیت میدانی، به صورت فرضی، هر چیزی ممکن است.

خبر مرتبط
اقدام جدید فنلاند برای جلوگیری از ورود پناهجویان از روسیه

اقتصادنیوز: دولت فنلاند اعلام کرد که برای جلوگیری از ورود پناهجویان از روسیه اقدام قانونی می کند.

والتونن گفت: «مهم است که همه چیز را برای درازمدت رد نکنیم، زیرا هرگز نمی‌دانیم که وضعیت چقدر جدی می‌شود. اما موضع فنلاند روشن است ما در حال حاضر هیچ نیرویی را اعزام نمی‌کنیم و حاضر نیستیم در مورد آن بحث کنیم.

والتونن گفت که در این میان، حامیان کی یف «می‌توانند کار‌های بیشتری را در زمینه تسلیح نیروهایش انجام دهند». او همچنین واشنگتن را به خاطر طولانی کردن کمک‌های جدید هدف انتقاد قرار داد و گفت که شهرت آن در خطر است.

خبر مرتبط
فنلاند خودروهای پلاک روسی را توقیف خواهد کرد

اقتصادنیوز:فنلاند در راستای اقدامات ضد روسی خود اعلام کرد که اجازه تردد به خودروهایی با پلاک روسیه را این کشور نمی‌دهد.

فنلاند ۱۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با روسیه دارد و مسکو استدلال کرده است که عضویت در ناتو امنیت فنلاند را تهدید کرده است نه تضمین. پس از پیوستن فنلاند به این بلوک در سال گذشته، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، ایجاد یک منطقه نظامی جدید در مرز این کشور نوردیک را اعلام کرد. او در ماه دسامبر گفت: «قبل از پیوستن فنلاند به بلوک هیچ مشکلی وجود نداشت ولی اکنون وجود خواهد داشت.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید