درخواست مهم سازمان جهانی بهداشت از اسرائیل

کدخبر: ۶۳۵۲۹۶
اقتصادنیوز: مدیرکل سازمان جهانی بهداشت از رژیم صهیونیستی خواست «به خاطر انسانیت» از آغاز حمله به رفح واقع در جنوب نوار غزه خودداری کند.
درخواست مهم سازمان جهانی بهداشت از اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازایسنا، «تدروس آدهانوم گبریسوس» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس» نوشت: «به شدت نگران گزارش‌هایی هستم که از طرح اسرائیل برای آغاز حمله‌ای زمینی به رفح می‌گویند، تشدید دوباره خشونت در این منطقه پرجمعیت به کشته شدن افراد بیشتری و رنج و مشکلات بیشتر منجر خواهد شد.»

او از رژیم صهیونیستی خواست «به خاطر انسانیت» از اجرای طرحش و آغاز حمله به رفح خودداری کرده و برای برقراری صلح تلاش کند.

خبر مرتبط
واکنش سازمان جهانی بهداشت به قطع حمایت‌ها از آنروا

اقتصادنیوز: دبیرکل سازمان جهانی بهداشت از کشورهای کمک کننده به آنروا خواست از قطع کردن کمک‌هایشان به این نهاد خودداری کنند زیرا این اقدام، فقط به زیان مردم غزه خواهد بود که به شدت نیازمند کمک هستند.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در ادامه نیز تاکید کرد: «عملیات تخلیه‌ای که ارتش اسرائیل قصد دارد پیش از این حمله آن را اجرا کند، راه‌حل ممکن نیست.»

خبر مرتبط
وضعیت غزه صدای سازمان جهانی بهداشت را درآورد/ صدور یک هشدار مهم

اقتصادنیوز: رئیس سازمان جهانی بهداشت با هشدار نسبت به وضعیت نگران کننده غزه اظهار داشت: حمام خون در غزه باید متوقف شود.

همچنین او گفت: ۱.۲ میلیون سکنه رفح جای امنی ندارند که به آنجا بروند، مراکز بهداشتی به شکل کامل فعال نیستند، همینطور جای امنی در جای دیگری در غزه وجود ندارد که آنها بتوانند به آنجا بروند.

این مسؤول سازمان ملل ادامه داد: بسیاری از افراد در آنجا تا حدی از نظر جسمانی ضعیف شده، گرسنه و بیمار هستند که توان دوباره کوچ کردن را ندارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید