ناتو برای جنگ با روسیه آماده شد؟/ ساخت بزرگترین پایگاه اروپایی در مرز اوکراین کلید خورد

کدخبر: ۶۳۵۵۵۲
اقتصادنیوز: رسانه اروپایی گزارش داد ائتلاف ناتو پروژه ساخت بزرگترین پایگاه نظامی خود در اروپا را در رومانی آغاز کرده است.
ناتو برای جنگ با روسیه آماده شد؟/ ساخت بزرگترین پایگاه اروپایی در مرز اوکراین کلید خورد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پروژه ساخت بزرگترین پایگاهش در اروپا را در رومانی، کشور همسایه اوکراین با برآورد هزینه حدود ۲.۵ میلیارد دلار شروع کرده است.

بر اساس گزارش یورونیوز، در این پروژه یک پایگاه هوایی متعلق به نیروی هوایی رومانی موسوم به پایگاه هوایی «۵۷‌ام- میخائیل کوجالنیشینو» توسعه پیدا می‌کند. این پایگاه منطقه‌ای ۲۸۰۰ هکتاری و محیطی به اندازه مجموعا ۳۰ کیلومتر خواهد داشت.

این تاسیسات ۲.۵ میلیارد دلاری قرار است در میانه یک فلات کوهستانی ساخته و تبدیل به مرکز کنترل اصلی نیروهای ناتو در جنوب شرق اروپا و سرپل مهمی برای این ائتلاف در منطقه دریای سیاه شود.

خبر مرتبط
پرده‌برداری سناتور آمریکایی از تنها عامل اتحاد کابینه اسرائیل

رئیس کمیته روابط خارجه مجلس سنای آمریکا اعلام کرد که تنها عامل اتحاد نسبی در کابینه اسرائیل، جنگ غزه است

این پایگاه جدید ۲۰ درصد بزرگتر از پایگاه هوایی «رامشتاین»، بزرگترین پایگاه هوایی اروپا که در آلمان قرار دارد، خواهد بود و قرار است در آن ۱۰۰۰۰ سرباز ناتو به همراه خانواده‌هایشان مستقر شوند.

در این پایگاه که در ناحیه «کونستانتا» در رومانی قرار دارد قسمت‌ها و تجهیزات متعدد شامل باندهای فرود، آشیانه‌های هواپیما، انبارها و تاسیسات استقرار تسلیحات، سوخت، روان کننده‌ها و تجهیزات آموزش و تمرین و همچنین مدارس، مهدکودک‌ها،‌ فروشگاه‌ها و یک بیمارستان قرار می گیرد.

خبر مرتبط
عواقب حضور ناتو در اوکراین/جنگ جهانی سوم در راه است؟

اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه ایتالیا روز یکشنبه اعلام کرد که استقرار نیروهای ناتو به رهبری آمریکا در میدان‌های نبرد در اوکراین منجر به یک درگیری جهانی و در واقع جنگ جهانی سوم می شود.

اواسط ماه فوریه رسانه‌های اروپایی گزارش کردند اوکراین و ائتلاف پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) قصد دارند یک مرکز آموزش، تمرین و تحلیل مشترک نظامی اوکراین-ناتو را در شهر «بیدگوشچ» لهستان احداث کنند.

«ینس استولتنبرگ»، دبیر کل ائتلاف ناتو مدعی شد که این مرکز مشترک در لهستان نه فقط برای اوکراین بلکه برای ناتو «ضروری است.»

استولتنبرگ جزئیات بیشتری درباره فعالیت‌های این مرکز  اعلام نکرد و تنها گفت که قرار است باعث تسهیل «تبادل تجربیات» شود.

اخیرا همچنین در ادامه سیاست‌های توسعه‌طلبانه ائتلاف ناتو، سوئد رسما تبدیل به سی‌ودومین عضو این ائتلاف شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید