اظهارات وزیر خارجه فنلاند درباره جنگ اوکراین

کدخبر: ۶۳۵۲۶۰
اقتصادنیوز: وزیر خارجه فنلاند در بیانیه‌ای با حمایت از ادعای امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه مبنی بر اینکه وی اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین را رد نمی‌کند، اعلام کرد: نباید ایده اعزام نیروی نظامی به اوکراین را به طور کامل رد کرد.
اظهارات وزیر خارجه فنلاند درباره جنگ اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در بیانیه وزیر خارجه فنلاند، آمده است: کشورهای غربی، از جمله ایالات متحده، نباید به طور کامل با ایده اعزام نیروهای نظامی به اوکراین در صورت بدتر شدن شرایط در آنجا، مخالف باشند.

این بیانیه می‌افزاید: موضع فعلی فنلاند روشن است؛ ما در حال حاضر هیچ نیروی نظامی به اوکراین اعزام نمی‌کنیم و حاضر نیستیم در مورد آن بحث کنیم اما ادامه حمایت از اوکراین در جنگ بر علیه روسیه دارای اهمیت بسیار زیادی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: هلسینکی معتقد است بسیاری از کشورهای اروپایی می‌توانند تلاش‌های خود در راستای ارسال کمک‌های بیشتر به اوکراین را افزایش دهند.

خبر مرتبط
طرح تازه اتحادیه اروپا برای تامین سلاح اوکراین

صدراعظم آلمان اعلام کرد که سود حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه در اتحادیه اروپا برای خرید تسلیحات برای اوکراین استفاده خواهد شد.

به نوشته پولیتیکو، فنلاند به عنوان یکی از جدیدترین اعضای ناتو، مشارکت قابل توجهی در حمایت از اوکراین در جنگ بر علیه روسیه داشته و بیش از ۶ دهم درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف کمک به این کشور کرده است.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

خبر مرتبط
ناکامی مکرر اوکراین در نفوذ به خاک روسیه / 30 نظامی اوکراینی کشته شدند

اقتصادنیوز: وزارت دفاع روسیه از تلاش‌های مکرر و ناموفق اوکراین برای ورود به خاک روسیه در روزهای انتخابات خبر داد و اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰ نظامی اوکراینی در این عملیات کشته شده‌اند.

سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید