آلمان ۵۰۰ میلیون یورو به اوکراین کمک می‌کند

کدخبر: ۶۳۵۷۷۳
اقتصادنیوز: در ادامه کمک‌های نظامی و مالی کشورهای اروپایی به اوکراین، دولت آلمان از بسته کمکی جدید این کشور به کی‌یف خبر داد.
آلمان ۵۰۰ میلیون یورو به اوکراین کمک می‌کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان امروز سه‌شنبه اعلام کرد که برلین در راستای تقویت دولت و ارتش اوکراین در برابر روسیه، یک بسته کمکی ۵۰۰ میلیون یوریی در اختیار دولت اوکراین قرار می‌دهد.

رویترز گزارش داد، ساعاتی پیش شورای اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد که ایجاد صندوق کمک به اوکراین (UAF) را تصویب کرده است. به دنبال این تصمیم، شورای اتحادیه اروپا ۵میلیارد یورو (۵.۴ میلیارد دلار) برای اوکراین اختصاص داد.

خبر مرتبط
دلیل غافلگیری ایالات متحده از جنگ در خاورمیانه و اوکراین/ پایان عصر هژمونی آمریکا؟

به گزارش اقتصادنیوز: در سال 2017، کتابی نوشته شد و در آن این استدلال مطرح گشت که ایالات متحده با آزمایش‌های همزمان روسیه و چین مواجه شده است.این آزمایش‌ها یا «کاوشگرها» در محیط بیرونی قدرت ایالات متحده رخ می‌دادند محیطی که «مرز ناآرام» نامیده شد. همچنین به این مقوله اشاره شد که متحدان خط مقدم آمریکا، بازیگرانی چون لهستان، اسرائیل و تایوان، به دلیل موقعیت جغرافیایی آسیب پذیر و فاصله زیاد با سرزمین ایالات متحده، اهداف وسوسه انگیزی برای دشمنان ایالات متحده خواهند بود.

این تصمیم در شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل گرفته شد. وزرای اروپا در نشست خود حمایت از اوکراین و اوضاع خاورمیانه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

شورای اتحادیه اروپا اعلام کرد این صندوق به اتحادیه اروپا این امکان را می دهد تا از نیازهای رو به گسترش نیروهای مسلح اوکراین حمایت بیشتری به عمل آورد. این کار از طریق تامین تجهیزات و ارائه آموزش های نظامی به این نیروها صورت می گیرد.

از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، اتحادیه اروپا بیش از ۱۳۸ میلیارد یورو به اوکراین کمک کرده که ۲۸ میلیارد یورو آن حمایت نظامی بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید