ارتش اوکراین به سلاح‌های سنگین مجهز می‌شود

کدخبر: ۴۹۱۷۱۵
کریستینه لامبرشت وزیر دفاع آلمان گفته است که این کشور سلاح‌های سنگین به اوکراین ارسال می‌کند که از آن جمله میتوان به تانک‌های گپارد مجهز به سیستم‌های ضدهوایی اشاره کرد.
ارتش اوکراین به سلاح‌های سنگین مجهز می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، پارلمان آلمان روز پنجشنبه با تحویل تسلیحات سنگین به اوکراین موافقت کرد. پیشتر، وزیر دفاع این کشور از آمادگی برلین برای ارسال سیستم‌های ضدهوایی به اوکراین خبر داده بود.

کریستینه لامبرشت وزیر دفاع آلمان گفته است که این کشور سلاح‌های سنگین به اوکراین ارسال می‌کند. به نوشته سایت اشپیگل آنلاین، او در جریان کنفرانسی که سه شنبه گذشته به دعوت وزیر دفاع آمریکا برگزار شده بود، آمادگی کشورش برای ارسال تانک‌های گپارد (Gepard) به اوکراین را اعلام کرده بود.

تانک‌های گپارد مجهز به سیستم‌های ضدهوایی هستند و در عین حال می‌توانند به اهداف روی زمین نیز حمله کنند. شرکت کراوس مافای وگمن آلمان (Krauss-Maffei Wegmann) که تولیدکننده این تانک‌ها است در حال حاضر شماری از آنها را که پیش‌تر در خدمت ارتش آلمان بوده‌اند در انبارهای خود دارد. این تانک‌ها قرار است پس از بازرسی‌های تکنیکی به اوکراین ارسال شوند.

البته ماه گذشته، دولت آلمان گفته بود که همچنان از فروش و ارسال سلاح‌های سنگین به اوکراین خودداری می‌کند چرا که از سوی احزاب مخالف برای حمایت از اوکراین تحت فشار است.

موافقت پارلمان آلمان با تحویل تسلیحات سنگین به اوکراین

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید