پیام مهم سناتور آمریکایی به اروپایی ها

کدخبر: ۶۳۷۳۵۵
اقتصادنیوز : یک سناتور آمریکایی امروز (جمعه) با بیان اینکه آمریکا سهم خود را از حمایت از اوکراین پرداخت کرده، گفت اگر اوکراین به حمایت مضاعف نیاز دارد، اروپا باید کمک‌های خود به این کشور را افزایش دهد.
 پیام مهم سناتور آمریکایی به اروپایی ها

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «مایک لی» عضو مجلس سنای آمریکا با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «حمایت ۱۱۳ میلیارد دلاری که تا امروز از اوکراین به عمل آورده‌ایم بسیار بیشتر از حدی است که باید از آمریکایی‌ها انتظار داشت. اگر اوکراین به کمک بیشتری نیاز دارد، وقتش رسیده که اروپا (حمایت خود را) افزایش دهد.»

خبر مرتبط
آمادگی برلین و اروپا باید برای تهدید احتمالی/ درگیری در اوکراین تمام می‌شود؟

اقتصادنیوز :روبرت هابک وزیر اقتصادی آلمان گفت که هیچ امیدی برای پایان سریع و خوش درگیری در اوکراین وجود ندارد.

چند ماه است که کنگره آمریکا لایحه بودجه پیشنهادی کاخ سفید برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب نکرده است؛ لایحه‌ای که بخش اعظم آن، یعنی ۹۵ میلیارد دلار به اوکراین اختصاص دارد. گرچه مجلس سنای آمریکا با تصویب این بودجه حمایتی موافقت کرده، اما «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده اجازه مطرح‌شدن آن در صحن مجلس برای رای‌گیری را نداده است.

اظهارات این سناتور آمریکایی در حالی مطرح شد که روزنامه واشنگتن‌پست امروز گزارش داد «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین باور دارد در صورت عدم حمایت آمریکا، اوکراین ذره‌ذره ناچار به عقب‌نشینی خواهد شد.

به گزارش این روزنامه آمریکایی، زلنسکی گفت: «اگر هیچ حمایتی از سوی آمریکا صورت نگیرد، یعنی ما پدافند هوایی نخواهیم داشت؛ موشک‌های پاتریوت، تجهیزات اختلال در جنگ‌افزارهای الکترونیک و توپ‌های ۱۵۵ میلی‌متری نخواهیم داشت. این بدین معناست که ما گام‌به‌گام و ذره به ذره به عقب می‌رویم.»

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید