واکنش کوبا و ونزوئلا به حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق

کدخبر: ۶۳۷۸۸۶
اقتصادنیوز:وزرای خارجه کوبا و ونزوئلا در پیام های جداگانه ای، حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه را به شدت محکوم کردند.
واکنش کوبا و ونزوئلا به حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ‌کوبا تجاوزهای رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق را به شدت محکوم کرده و نسبت به عواقب این اقدامات ناقض حاکمیت سوریه و قوانین بین المللی هشدار داد.

برونو رودریگز پاریلا، وزیر خارجه کوبا، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «این اقدامات غیرقابل قبول، خطر تشدید و منطقه‌ای شدن درگیری را با پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی افزایش می‌دهد. ما به شدت حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق را که نقض آشکار حاکمیت سوریه و قوانین بین‌المللی است، محکوم می‌کنیم.»

به نوشته سانا، ایوان گیل پینتو وزیر خارجه ونزوئلا نیز تجاوز رژیم اسرائیل را محکوم و بر همبستگی کشورش با مردم و دولت‌های ایران و سوریه تاکید کرد.

بر اساس بیانیه ای که به نقل از سایت رادیو هاوانا در کوبا منتشر شد، ونزوئلا این حمله را که نشان دهنده غیرمنطقی بودن رژیم صهیونیستی به عنوان بزرگترین منبع بی ثباتی در منطقه است، به شدت محکوم می کند.

گیل پینتو تاکید کرد: ونزوئلا با مردم و دولت های ایران و سوریه ابراز همبستگی می کند.

شماری از کشورها، مقامات و مسوولان آنها حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را که منجر به شهادت تعدادی از سرداران جمهوری اسلامی ایران شد، محکوم و تاکید کردند که این جنایت رژیم اسرائیل نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

در همین حال، سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل هم در نامه ای به شورای امنیت، از این شورا خواست این اقدام جنایتکارانه را به شدیدترین وجه ممکن محکوم و نشستی فوری برای رسیدگی به نقض آشکار هنجارها و اصول حقوق بین‌الملل توسط رژیم اسرائیل برگزار کند.

رئیس جمهور نیز در واکنش به جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی تصریح کرد: صهیونیست‌ها باید بدانند با این گونه اقدامات غیرانسانی، هرگز به اهداف شوم خود نخواهند رسید و روز به روز شاهد تقویت جبهه مقاومت و انزجار و نفرت ملت‌های آزاده علیه ماهیت نامشروع خود بوده و این جنایت ناجوانمردانه نیز بی‌پاسخ نخواهد ماند.

سید ابراهیم رئیسی در بیانیه‌ای با محکومیت تهاجم غیرانسانی و نقض آشکار مقررات بین‌المللی از سوی رژیم صهیونیستی در حمله به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق اظهار داشت: این سرداران مجاهد که از فرماندهان، رزمندگان و جانبازان دلیر دوران دفاع مقدس بودند، در کسوت مستشاری ارشد در دفاع از حرم اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و در حراست از ارزش‌های بلند اسلامی و انسانی در سوریه حضور داشتند و سرافرازانه به کاروان شهیدان پیوستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید