خبر مهم حماس درباره مذاکرات آتش بس/ چه موانعی بر سر راه توافق وجود دارد؟

کدخبر: ۶۳۸۳۷۳
اقتصادنیوز: یکی از رهبران ارشد حماس می‌گوید مذاکرات آتش‌بس غزه در «دور باطل» گیر کرده و به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی تمایلی به آزادی گروگان‌های خود ندارد.
خبر مهم حماس درباره مذاکرات آتش بس/ چه موانعی بر سر راه توافق وجود دارد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اسامه حمدان، یکی از رهبران حماس می‌گوید با وجود انعطاف‌پذیری این جنبش، هیچ پیشرفتی در مذاکرات آتش بس غزه حاصل نشده است.

رویترز گزارش داد، حمدان گفت که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی علاقه‌ای به آزادی گروگان‌های صهیونیست ندارد و موانعی را بر سر راه توافق ایجاد می‌کند.

این مقام حماس در یک کنفرانس مطبوعاتی در بیروت اعلام کرد: «دولت اشغالگر هنوز در حال فرار است و مذاکرات در یک دور باطل گیر کرده است». 

خبر مرتبط
واکنش حماس به جنایت اسرائیل در کنسولگری ایران

اقتصادنیوز: عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: حمله به کنسولگری جمهوری‌اسلامی ایران را نقض آشکار قوانین بین‌المللی و تجاوز به تمامیت ارضی کشورها می‌دانیم.

گفتنی است، حماس در مذاکرات آتش‌بس خواستار خروج همه‌جانبه و کامل رژیم صهیونیستی از نوار غزه، بازگشت همه ساکنین غزه به خانه‌های خود و وارد شدن کمک‌های بشردوستانه به داخل منطقه شده است. 

خبر مرتبط
دوئل نتانیاهو و حماس بر سر توافق آتش‌بس/حماس: فریبکاری می‌کنند

اقتصادنیوز: دفتر بنیامین نتانیاهو اعلام کرد: «اسرائیل انتظار دارد که میانجی‌گران در مورد حماس اقدامات سخت‌گیرانه‌ای را برای پیشبرد مذاکرات به سوی دستیابی به توافق انجام دهند. دولت اسرائیل همچنان به تمام تلاش‌های لازم برای آزادی اسیران نزد حماس ادامه می‌دهد.»

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه شنبه مدعی شد که یک هیئت صهیونیست پس از تنظیم پیشنهاد جدید برای آتش‌بس «موقت» از قاهره بازگشته است. این اظهارات بعدا از سوی مقامات حماس رد شد و باسم نعیم، یکی از مقامات ارشد جنبش مقاومت اسلامی اعلام کرد که هیچ پیشنهاد جدیدی برای این جنبش ارسال نشده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید