سامانه‌ موشکی پاتریوت در راه اوکراین؟

کدخبر: ۶۳۸۳۷۵
اقتصادنیوز: ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو عنوان کرد که کشورهای متحد این سازمان لزوم ارائه سیستم‌های ضدهوایی به اوکراین را درک کرده و درحال ارزیابی ارسال سیستم «پاتریوت» به کی‌یف هستند.
سامانه‌ موشکی پاتریوت در راه اوکراین؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، استولتنبرگ در کنفرانسی خبری گفت: آن‌ها از لزوم افزایش ارائه کمک‌های ضدهوایی به اوکراین آگاه بوده و ذخایر خود را بررسی می‌کنند تا ببینند آیا راهی وجود دارد که بتوان سیستم‌های بیشتری به کی‌یف ارائه داد یا نه.
وی همچنین تاکید کرد: وزرای خارجه ناتو روز گذشته بر سر تقویت نقش هماهنگ‌کننده این سازمان در ارائه کمک‌های امنیتی به اوکراین به توافق رسیده‌اند.
استولتنبرگ همچنین دو سناریوی احتمالی درباره آینده اوکراین ازجمله شکست این کشور  در جنگ با روسیه را مطرح کرد.

خبر مرتبط
زمزمه‌های اعزام نیروی این اتئلاف نظامی به اوکراین/ناتو خیال کی‌یف را راحت کرد؟

اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه انگلیس گفت: ناتو از استقرار نیروها در اوکراین خودداری کرده است زیرا خواهان درگیری مستقیم با نیروهای روسیه نیست.


وی تصریح کرد: دو سناریو در این رابطه مطرح است. یکی از سناریوها این است که متحدان ناتو به حمایت از اوکراین ادامه داده و به این کشور در بازپس‌گیری مناطق بیشتر کمک می‌کنند و سناریوی دیگر این است که نتوانیم به حمایت از اوکراین ادامه دهیم و خطر تسخیر مناطق بیشتر از سوی روسیه را به جان بخریم.

خبر مرتبط
سایه سنگین بازگشت ترامپ روی ناتو/درخواست استولتنبرگ از آمریکا

اقتصادنیوز:دبیرکل ناتو با اشاره به شبح بازگشت ترامپ، گفت: من به آمریکا به تنهایی اعتقاد ندارم، همانطور که به اروپا به تنهایی اعتقاد ندارم. من به آمریکا و اروپا با هم در ناتو اعتقاد دارم، زیرا ما با هم قوی‌تر و امن‌تر هستیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید