حضور لاوروف در نشست بحران اوکراین

کدخبر: ۶۳۸۳۹۴
اقتصادنیوز: چهارمین نشست بررسی بحران اوکراین با حضور «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و سفرای خارجی مقیم مسکو برگزار شد.
حضور لاوروف در نشست بحران اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازایسنا، در این جلسه «کاظم جلالی»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز شرکت کرد.

وزیر خارجه روسیه در ابتدای جلسه ضمن مروری بر سابقه جنگ اوکراین، آخرین مواضع کشورش در قبال این بحران و چگونگی خاتمه آن را بیان کرد.

در این جلسه، حوادث خاورمیانه نیز مورد بررسی قرار گرفت و برخی سفرای حاضر ضمن صحبت درباره بحران اوکراین، به تحولات جاری در منطقه خاورمیانه نیز اشاره کردند.

براساس اعلام سفارت ایران در روسیه، در این بخش، تحولات جنگ غزه، ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین، سیاست غرب در حمایت از رژیم اسرائیل و حمله اخیر این رژیم به بخش کنسولی سفارت کشورمان در دمشق طرح شد.

خبر مرتبط
سامانه‌ موشکی پاتریوت در راه اوکراین؟

اقتصادنیوز: ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو عنوان کرد که کشورهای متحد این سازمان لزوم ارائه سیستم‌های ضدهوایی به اوکراین را درک کرده و درحال ارزیابی ارسال سیستم «پاتریوت» به کی‌یف هستند.

 سفیر سوریه در مسکو در این نشست با اشاره به حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران، اسرائیل را تنها دولتی خواند که به هیچکدام از اصول و قواعد بین المللی پایبند و پاسخگو نیست.

خبر مرتبط
زمزمه‌های اعزام نیروی این اتئلاف نظامی به اوکراین/ناتو خیال کی‌یف را راحت کرد؟

اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه انگلیس گفت: ناتو از استقرار نیروها در اوکراین خودداری کرده است زیرا خواهان درگیری مستقیم با نیروهای روسیه نیست.

برخی شرکت کنندگان حاضر نیز حمله به سفارت کشورمان را به کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه  تسلیت گفتند.

براساس این گزارش، نشست دیپلماتیک اوکراین، اصلی ترین برنامه دوره ای وزیر خارجه روسیه با سفرای مقیم است که طی آن مهمترین تحولات روز مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید