واکنش حماس به قطعنامه ممنوعیت صادرات سلاح به اسرائیل

کدخبر: ۶۳۸۶۲۶
اقتصادنیوز: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل درخصوص ممنوعیت صادرات سلاح به رژیم صهیونیستی استقبال کرد و خواستار بازخواست و مجازات رژیم صهیونیستی به‌دلیل ارتکاب جنایت‌های این رژیم در نوار غزه شد.
واکنش حماس به قطعنامه ممنوعیت صادرات سلاح به اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، جنبش حماس در واکنش به تصویب قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل درخصوص ممنوعیت صادرات سلاح به رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ما از تصویب قطعنامه ممنوعیت صادرات سلاح به رژیم صهیونیستی استقبال کرده و خواستار مجازات این رژیم به‌دلیل ارتکاب جنایت‌های جنگی و جنایت علیه بشریت در نوار غزه هستیم.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، این جنبش همچنین اعلام کرد تصویب این قطعنامه سازمان ملل گام مهمی در راستای تحت فشار قرار دادن اشغالگران برای توقف جنگ ویرانگر و وحشیانه خود علیه غیرنظامیان در نوار غزه تلقی می‌شود.

جنبش حماس از جامعه جهانی و سازمان ملل خواست تا اقداماتی عملی برای ملزم کردن کشورها و شرکت‌های صادرکننده سلاح به رژیم اشغالگر اتخاذ کنند تا این قطعنامه فورا اجرایی شود.

خبر مرتبط
درخواست کمک بایدن از مصر و قطر برای توافق حماس و اسرائیل

رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که رئیس جمهوری آمریکا از مصر و قطر درخواست کرده حماس را برای توافق با اسرائیل راضی کنند.

این جنبش از کشورهای جهان و در رأس آن آمریکا خواست تا از ارائه پشتیبانی نظامی و سیاسی از اشغالگران و ارتش جنایتکار آن دست بردارند و برای پایان دادن به مشارکت کامل در جنگ نسل‌کشی علیه مردم بی‌دفاع فلسطین تصمیمی اتخاذ کنند.

شورای حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را که پاکستان برای توقف ارسال سلاح برای رژیم صهیونیستی ارائه کرده بود، با ۲۸ رأی موافق تصویب کرد.

خبر مرتبط
خبر مهم حماس درباره مذاکرات آتش بس/ چه موانعی بر سر راه توافق وجود دارد؟

اقتصادنیوز: یکی از رهبران ارشد حماس می‌گوید مذاکرات آتش‌بس غزه در «دور باطل» گیر کرده و به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی تمایلی به آزادی گروگان‌های خود ندارد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه پنج قطعنامه درباره جنگ غزه از جمله قطعنامه‌ای با موضوع درخواست از رژیم صهیونیستی برای برداشتن سریع محاصره و تمام اشکال دیگر مجازات دسته‌جمعی علیه این باریکه و برقراری فوری آتش‌بس را تصویب کرد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل از همه کشورها درخواست کرد اقدام فوری برای جلوگیری از نقل‌وانتقال اجباری و ادامه‌دار فلسطینی‌ها از یا در داخل غزه اتخاذ کرده و فروش، انتقال و تغییر مسیر تسلیحات، مهمات و دیگر تجهیزات نظامی به رژیم صهیونیستی را متوقف کنند.

این شورا همچنین از رژیم صهیونیستی درخواست کرد فورا محاصره و دیگر اشکال مجازات دسته جمعی علیه نوار غزه را برداشته و خواستار یک آتش‌بس فوری در نوار غزه شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید