یاران دیروز ترامپ، مخالفان امروزش شدند/ ورود به کاخ سفید سخت شد؟

کدخبر: ۶۳۸۶۵۷
اقتصادنیوز: چند تن از مقام‌های سابق آمریکا که در دوران ریاست جمهوری ترامپ فعالیت داشتند، از مخالفان جدی او برای بازگشت به کاخ سفید هستند.
یاران دیروز ترامپ، مخالفان امروزش شدند/ ورود به کاخ سفید سخت شد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازایسنا، مارک اسپر، وزیر دفاع سابق آمریکا، ترامپ را تهدیدی علیه دموکراسی خوانده و جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی او را برای ریاست جمهوری نامناسب دانسته است. همینطور مایک پنس، معاون سابق ترامپ با اشاره به اختلافات فاحش، از او حمایت نکرده است.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، درحالیکه ترامپ به دنبال ورود به کاخ سفید است، با گروهی از مقامات سابق روبروست که به شدت نسبت به بازگشت او به قدرت هشدار می‌دهند و پیش‌بینی‌های وحشتناکی برای کشور و حاکمیت قانون در صورت موفقیت کارزار انتخاباتی او ارائه می‌دهند.

«سارا متیوز»، معاون سابق ترامپ که در کمیته رسیدگی به یورش ششم ژانویه کنگره در مجلس نمایندگان آمریکا شهادت داد و در میان آنهایی است که درباره تهدیدی که ترامپ برای دموکراسی دارد، می‌گوید: واقعا شگفت آور است که بسیاری از اعضای ارشد سابق، ترامپ را محکوم و تقبیح می‌کنند. اینها افرادی هستند که در دوران ریاست جمهوری ترامپ حضور داشتند و استایل ریاست جمهوری او را دیده‌اند.

خبر مرتبط
مذاکرات نظامی چین و آمریکا در هاوایی/ ماجرا چیست؟

اقتصادنیوز: مقام‌های نظامی چین و آمریکا به دنبال راهی برای انجام عملیات ایمن در هاوایی با هم گفت و گو کردند.

وی ادامه داد: مردم آمریکا باید به آنچه این افراد می‌گویند گوش دهند.

با این حال مخالفت‌ها با ترامپ در حداقل است. قانونگذاران جمهوری‌خواه و مقام‌های دیگر از حزب از تلاش ترامپ برای رسیدن مجدد به مقام ریاست جمهوری حمایت می‌کنند.

خبر مرتبط
تایید تبادل پیام با ایران از سوی آمریکا/ واشنگتن: به پیام تهران پاسخ دادیم

رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که آمریکا دریافت پیام از ایران را تایید کرد.

«استیون چونگ»، سخنگوی کارزار انتخاباتی ترامپ گفت: اکثریت افرادی که در کابینه ترامپ بودند مانند اکثر آمریکایی‌ها به صورت جمعی از کاندیداتوری او برای شکست جو بایدن حقه باز و بازگشت به کاخ سفید حمایت کرده‌اند.

اما سخنگوی کارزار انتخاباتی بایدن نظر مخالفی دارد: آنهایی که با ترامپ در سطوح ارشد دولت کار کردند، معتقدند که او خیلی خطرناک، خیلی از خودراضی و به شدت افراطی است.

مایک پنس اخیرا گفته که با وجود افتخار به چیزهایی که همراه با ترامپ به دست آورده، به دلیل یورش شش ژانویه به کنگره و مسائل دیگر وجدانش اجازه نمی‌دهد از ترامپ حمایت کند.

مارک اسپر که پس از انتخابات ۲۰۲۰ توسط ترامپ اخراج شد هم از رئیس جمهور سابق حمایت نمی‌کند و علت این مخالفت را اقدام او در استقرار نیروهای نظامی برای واکنش به ناآرامی مدنی پس از کشته شدن جورج فلوید توسط پلیس در همان سال می‌داند.

وی در مصاحبه اخیر خود با شبکه خبری HBO گفته بود: ترامپ تهدیدی علیه دموکراسی است. هیچ راهی برای رای دادن به ترامپ وجود ندارد اما هر روز که ترامپ کار احمقانه‌ای انجام می‌دهد، در برای رای دادن به بایدن کمی بیشتر باز می‌شود و این جایی است که من قرار دارم.

در میان مهمترین و برجسته‌ترین منتقدان ترامپ، معاون‌های سابق او هستند که با او از نزدیک در کاخ سفید همکاری می‌کردند. یک گروه سه نفره از معاون‌های رئیس جمهور سابق آمریکا شامل «سارا متیوز»، «آلیسا فارا گریفین» و «کسیدی هاچینسون» در ماه‌های گذشته در مصاحبه‌هایی با ترامپ مخالف کرده‌اند.

جان کلی، رئیس دفتر سابق ترامپ هم در مصاحبه اکتبر خود با سی.ان.ان گفته بود: ترامپ فردی است که مستبدان و دیکتاتورهای خونخوار را می‌پرستد و بجز تحقیر و اهانت به نهادهای دموکراتیک، قانون اساسی و اجرای قانون آمریکا کاری نکرده است.

«بیل بار»، دادستان سابق که رای به ترامپ را رد نکرده اما گفته که رئیس جمهور سابق «یک خودشیفته تمام عیار» است که بی پروا اقداماتی انجام داده که حامیان سیاسی‌اش را در معرض خطر قرار داده و دستورکار محافظه کار و جمهوری خواه را به مخاطره انداخته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید