نماینده رژیم صهیونیستی :

از سازمان ملل خارج نمی شویم

کدخبر: ۶۳۹۳۲۹
اقتصادنیوز: نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل ادعا کرد : اسرائیل قصد ندارد از سازمان ملل خارج شود می ماند تا "حقیقت را افشا کند".
از سازمان ملل خارج نمی شویم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «گیلاد اردان» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل ادعا کرد : اسرائیل قصد ندارد از سازمان ملل خارج شود می ماند تا "حقیقت را افشا کند".

تاس گزارش داد، او روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: «ما به خروج از سازمان ملل فکر نمی کنیم. بنابراین من اینجا خواهم بود تا دروغ ها و استانداردهای دوگانه و حقیقت را افشا کنم.»

این مقام صهیونیستی تاکنون بارها از سازمان ملل انتقاد کرده است.

وی از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد خواسته به دلیل عدم درک " قتل عام کودکان، زنان و افراد مسن" توسط حماس، فورا استعفا دهد.

خبر مرتبط
خاورمیانه روی نقطه جوش/ وحشت واشنگتن از رویارویی احتمالی تهران و تل‌آویو

اقتصادنیوز: گمانه زنی‌ها در باب واکنش احتمالی ایران به حمله تروریستی اسرائیل ادامه دارد و همین مسئله موجب شده تا گروهی از ناظران در باب وقوع جنگی تمام عیار هشدار دهند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین به رهبری حماس، ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد. این وقفه یا آتش بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

سرانجام پس از نزدیک به ۶ ماه از جنگ اسرائیل در غزه، اعضای شورای امنیت سازمان ملل ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با ۲۵ مارس ۲۰۲۴ با ۱۴ رای مثبت این شورا و نیز رای ممتنع آمریکا و عدم وتوی این کشور، با قطعنامه‌ ۲۷۲۸ را برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه موافقت کردند تا در ۱۵ روز باقیمانده در ماه مبارک رمضان آتش بس میان اسرائیل و حماس برقرار شود.

آمریکا پیش‌تر سه قطعنامه آتش‌بس را وتو کرده بود، اما این بار به این قطعنامه رای ممتنع داد و به این ترتیب، بدلیل عدم مخالفت اعضای دائم شورای امنیت و بدون هیچ مخالفتی این قطعنامه به تصویب رسید. این قطعنامه را ۱۰ عضو غیردائمی شورای امنیت تنطیم کرده بودند.
این قطعنامه خواستار اجرای آتش بس فوری در غزه در ماه رمضان شده و گفته است: آتش بس فوری در ماه رمضان توسط همه طرف ها رعایت شود که منجر به آتش بس پایدار می شود.

این قطعنامه همچنین خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان ها و تضمین دسترسی بشردوستانه برای رفع نیازهای پزشکی و سایر نیازهای بشردوستانه آنها شده است و از طرفین می خواهد به تعهدات خود تحت قوانین بین المللی در رابطه با تمام افراد بازداشتی، عمل کنند.

در حالیکه ماه رمضان رو به اتمام است، اسرائیل با حمایت آمریکا، قطعنامه برقراری آتش بس در غزه را اجرا نکرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید