افزایش حضور کانادا در قطب شمال/ خرید ناوگان اف-35 در دستور کار دولت ترودو

کدخبر: ۶۳۹۳۵۹
نخست‌وزیر کانادا اعلام کرد که هزینه‌های دفاعی و حضور در منطقه قطب شمال را افزایش می‌دهد.
افزایش حضور کانادا در قطب شمال/ خرید ناوگان اف-35 در دستور کار دولت ترودو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در کنفرانسی خبری گفت که دولت همچنین به دنبال خریداری زیردریایی‌های جدید برای گشتزنی در سواحل این کشور است و بر تقویت پیمان امنیتی آکوس تاکیددارد.

کانادا در راستای افزایش بودجه نظامی در صدد خرید ناوگانی از جنگنده‌های اف-۳۵ است. ترودو اظهار کرد: ما در دوره‌ای پرچالش و پیچیده زندگی می‌کنیم. در تمام طول قرن بیستم سربازانمان را به خطوط مقدم جنگ در سراسر دنیا می‌فرستادیم و امروز در خط مقدم تهدیدهای جدید و رو به گسترش قرار داریم.

کانادا عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است. ناتو از کشورهای عضو خواسته است تا هزینه‌های نظامی خود را افزایش داده و به ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی برسانند. اما کانادا هنوز با این رقم فاصله دارد.

اوتاوا در حال حاضر ۱.۳۸ درصد از تولید ناخالص داخلی را به هزینه‌های نظامی اختصاص می‌دهد و قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ این رقم را به ۱.۷۶ درصد برساند.

آمار ناتو نشان می‌دهد که کانادا جزو ۶ کشور عضو این پیمان است که کمترین هزینه نظامی را دارند. این در حالی است که بسیاری از اعضای ناتو با توجه به جنگ اوکراین هزینه‌های دفاعی خود را افزایش داده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید