عکس العمل خانواده «شیخ علی سلمان» به خبر آزادی وی از زندان بحرین

کدخبر: ۶۳۹۴۸۸
درپی انتشار اخباری مبنی بر دستور آزادی شماری از زندانیان بحرینی، اعضای خانواده «شیخ علی سلمان» دبیرکل جمعیت وفاق اسلامی بحرین، از آزادی وی از زندان این کشور اظهار بی اطلاعی و تاکید کردند که تاکنون خبری از آزادی شیخ علی سلمان به آنها ابلاغ نشده است.
عکس العمل خانواده «شیخ علی سلمان» به خبر آزادی وی از زندان بحرین

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازایرنا  ، خبرگزاری رسمی بحرین (بنا) اعلام کرد که «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین دستور آزادی هزار و ۵۸۴ نفر از زندانیان را به مناسبت عید فطر و بیست و پنجمین سالروز آغاز پادشاهی خود صادر کرده است.

 

برغم اعلام آزادی برخی محکومان مانند «شیخ علی سلمان» دبیرکل جمعیت وفاق اسلامی بحرین در رسانه ها و فضای مجازی، خانواده اش آزادی وی را تکذیب کردند.

«علیا رضی» همسر شیخ علی سلمان اعلام کرده است که تاکنون به خانواده وی خبری از آزادی دبیرکل جمعیت وفاق اسلامی بحرین ابلاغ نشده است.

فعالان فضای مجازی اعلام کردند که از آنجا که لیست زندانیان آزاد شده از سوی رژیم منتشر نشده است، راستی آزمایی این اقدام بسیار دشوار است.

در بیانیه حکومت بحرین مشخص نشده است که زندانیان سیاسی نیز مشمول این عفو شده اند یا خیر اما مرکز «حقوق و دمکراسی بحرین» در انگلیس اعلام کرده که این عفو ممکن است شامل برخی از زندانیان سیاسی نیز شود.

براساس اعلام رسانه های بحرینی، درمیان آزادشدگان که همه شیعه هستند، نام برخی محکومان برجسته سیاسی از جمله برخی نمایندگان سابق پارلمان، علماء، شخصیت های حزبی و اصحاب رسانه دیده می شود که بیشتر آن ها بیش از ۱۰ سال در زندان بوده اند.

براساس آمار رسانه های بحرینی، بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ معارض و فعال سیاسی و حقوقی در زندان های بحرین به سرمی برند که هزار و ۱۵۰ نفر از آن ها در زندان مرکزی «جو» نگهداری می شوند.

 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید