جنگ غزه ضربه‌ای سنگین بر پیکر فناوری اسرائیل

کدخبر: ۶۳۹۵۷۷
اقتصادنیوز: رسانه های اسرائیلی به تاثیر منفی تجاوز به نوار غزه بر بخش فناوری‌های پیشرفته (هایتک) این رژیم و کاهش ۳۰ درصدی سرمایه‌گذاری در این عرصه اعتراف کردند.
جنگ غزه ضربه‌ای سنگین بر پیکر فناوری اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رسانه های صهیونیستی اعلام کردند که تجاوز رژیم تل آویو به نوار غزه، منجر به وارد آمدن ضربه شدیدی به بخش فناوری های پیشرفته (هایتک) در سرزمین های اشغالی شده است.

این رسانه ها همچنین اعلام کردند که از زمان آغاز تجاوز رژیم اشغالگر به نوار غزه تاکنون، سرمایه گذاری در بخش هایتک در سرزمین های اشغالی به میزان ۳۰ درصد کاهش یافته است.

دیروز دوشنبه نیز روزنامه صهیونیستی «معاریو» اعلام کرد: کسری ماهانه بودجه رژیم صهیونیستی در ماه مارس به حدود چهار میلیارد دلار آمریکا یا معادل ۶.۲ درصد تولید ناخالص داخلی رسید.

معاریو نوشت: از ابتدای سال جاری میلادی، کسری کلی در بودجه اسرائیل به حدود هفت میلیارد دلار رسیده است.

عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) علیه شهرک‌های صهیونیست نشین و پس از آن جنگ اسرائیل علیه نوار غزه پیامدهای اقتصادی سنگینی را برای این رژیم به همراه داشته است که بر اساس ارزیابی‌های ناظران و تحلیلگران اقتصادی با تبعات ناشی از جنگ‌های گذشته در سرزمین‌های اشغالی متفاوت بوده و حتی بسیار سهمگین تر از تبعات شیوع پاندمی کرونا است.

اظهارات مسوولان امور اقتصادی و مالی رژیم صهیونیستی، گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های مختلف جهان و نارضایتی‌های سراسری در فلسطین اشغالی خود، گویای این حقیقت است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند

      اقتصادنیوز: سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران در حادثه سقوط بالگرد به شهادت رسید.

    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی