جانسون شکست اوکراین را برای غرب فاجعه‌ای بزرگتر از ویتنام خواند

کدخبر: ۶۴۰۲۲۶
اقتصادنیوز : نخست وزیر سابق انگلیس در جریان یک سخنرانی در دانشگاه جورج تاون آمریکا هشدار داد که تصرف کی‌یف توسط روسیه فاجعه‌ای بزرگتر از ویتنام برای رهبری ‌آمریکا در عرصه جهانی خواهد بود.
جانسون شکست اوکراین را برای غرب فاجعه‌ای بزرگتر از ویتنام خواند

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بوریس جانسون، نخست وزیر سابق انگلیس همچنین گفت، برای جمهوری‌خواهان در کنگره آمریکا دعا می‌کند که به بلوکه کردن بسته کمک ۶۰ میلیارد دلاری برای اوکراین پایان دهند.

 به نوشته روزنامه تلگراف، وی ادامه داد: اوضاع ترسناک است و این تاخیر، وحشتناک.

خبر مرتبط
افشاگری فرانسه از درخواست اوکراین/ ضد حمله جدید در راه است

اقتصادنیوز : یکی از مقام‌های فرانسوی که در مذاکرات با مقام‌های اوکراینی شرکت داشت به روزنامه فیگارو گفت، کی‌یف از پاریس درخواست کرده تا به ارتش اوکراین برای انجام یک ضد حمله جدید در سال ۲۰۲۵ کمک کند.

نخست وزیر سابق انگلیس همچنین به «هدف نهایی رئیس جمهور روسیه که تحت کنترل در آوردن کی‌یف است»، اشاره کرد و ادامه داد: او می‌خواند کنترل تمامی کشور را به دست بگیرد. اگر چنین اتفاقی بیفتد، یک فاجعه تمام عیار برای غرب است و فاجعه‌ای برای آمریکا و برای هرگونه مفهوم رهبری آمریکا خواهد بود.

جانسون ادامه داد: فکر می‌کنم که در صورت بروز چنین اتفاقی، حتی بزرگتر از جنگ ویتنام باشد چون این ناتو خواهد بود که پس از ۷۵ سال موفقیت، برای نخستین بار در یک جنگ اروپایی شکست می‌خورد.

جانسون استدلال کرد که هیچ توافق صلح عملی وجود ندارد که اوکراینی‌ها بتوانند برای پایان دادن به درگیری‌ها به آن بپردازند.

وی ادامه داد: توافقی که آنها بتوانند با پوتین به دست بیاورند، وجود ندارد. البته همیشه راهی برای پوتین وجود دارد که به این وضعیت پایان دهد و بتواند مدعی نوعی پیروزی اخلاقی شود.

جانسون در ادامه ابراز خوش‌بینی کرد که اگر دونالد ترامپ در انتخابات نوامبر دوباره وارد کاخ سفید شود، از لفاظی‌های انزواطلبانه خود در مورد جنگ روسیه در اوکراین دست خواهد کشید.

وی در ادامه تاکید کرد که تردید دارد که ترامپ، اوکراین را به روسیه واگذارد.

جانسون همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش عدم بازگشت به خط مقدم سیاست انگلیس را رد کرد و گفت: اگر احساس کنم که چیزی برای مشارکت وجود دارد، می‌توانم بار دیگر وارد سیاست شوم.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید