اسماعیل هنیه:

اسرائیل مخالف میانجیگری ترکیه و روسیه برای آتش بس غزه است

کدخبر: ۶۴۱۸۹۵
اقتصادنیوز: رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس شنبه شب در پیامی نوشت: رژیم اشغالگر نمی‌خواهد ترکیه و روسیه جزو کشورهای ضامن توافق آتش‌بس در غزه باشند.
اسرائیل مخالف میانجیگری ترکیه و روسیه برای آتش بس غزه است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس شنبه شب در پیامی نوشت: رژیم اشغالگر نمی‌خواهد ترکیه و روسیه جزو کشورهای ضامن توافق آتش‌بس در غزه باشند.

شبکه الجزیره به مکانی که هنیه این سخنان را انجام داده، اشاره نکرده است.

منابع خبری اخیرا اعلام کردند که مذاکرات مربوط به آتش بس میان حماس و رژیم صهیونیستی به بن بست رسیده و همه پیشنهادهای مطرح شده از سوی همه طرف‌ها برای توافق راه به جایی نبرده است.

منابع آگاه به رای الیوم اعلام کردند که حماس چرخش جدیدی در مذاکراتش با رژیم صهیونیستی پس از گذشت بیش از ۱۹۳ روز از جنگ خونین علیه غزه داشته؛ جنگی که قریب به ۱۰۰ هزار شهید، زخمی و مفقود بر جای گذاشته است.

این منابع بیان کردند: تل آویو از مذاکراتی که با میانجی‌گری قطر، مصر و حتی آمریکا انجام می‌شود، به عنوان دستاویزی برای وقت کشی به منظور انجام کشتارهای دیگر در غزه بهره می‌برد و حماس با توجه به سناریوی تل آویو اعلام کرد که اگر طرف مقابل گام عملی موثر در پذیرش شروط روی میز برای مذاکره نگیرد، هیات خود را از مذاکره فرا می خواند.

منابع یادشده اعلام کردند: تداوم مذاکرات بی حاصل به نفع بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی است که به دنبال طولانی کردن جنگ از بیم محاکمه و بازخواست در داخل اراضی اشغالی است و این موضوع از جانب حماس پذیرفتنی نیست.

این منابع افزودند: حماس معتقد است با ادامه جنایات و وقت کشی رژیم صهیونیستی، مذاکرات به جایی نمی رسد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید