مخالفت شدید مصر با راه‌حل نظامی در رفح

کدخبر: ۶۴۳۶۵۸
اقتصادنیوز: وزیر خارجه مصر امروز (دوشنبه) در سخنانی هرگونه راه حل نظامی در رفح را از نظر جامعه بین‌المللی مردود ارزیابی کرد.
مخالفت شدید مصر با راه‌حل نظامی در رفح

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر در این باره اظهار داشت: ما تمایل به ایجاد یک کشور فلسطینی و از بین بردن این خشونت ۷۰ ساله علیه فلسطینی‌ها داریم.

خبر مرتبط
جزئیات تازه پیشنهاد مصر برای توافق مبادله اسرا

اقتصادنیوز: یک رسانه اسرائیلی شنبه شب جزئیاتی از پیشنهاد مصر برای توافق مبادله اسرا را منتشر کرد که حاکی از عقب‌نشینی محسوس این رژیم از مواضع قبلی خود برای دستیابی به توافق است.

وی با اشاره به تهدیدهای رژیم صهیونیستی به حمله زمینی به رفح نیز تاکید کرد: جامعه بین‌المللی راه حل نظامی در رفح را نمی‌پذیرد و چنین اقدامی منجر به ایجاد یک بحران انسانی در آنجا خواهد شد.

شکری افزود: پیشنهادی برای آتش بس در غزه روی میز است و منتظر تصمیم نهایی اسرائیل و حماس هستیم.

وی همچنین تاکید کرد:ما باید شروطی را وضع کنیم که منجر به مشارکت حماس در ایجاد کشور فلسطینی شود.

وزیر خارجه مصر همچنین خاطرنشان کرد: تا زمانی که اشغالگری وجود داشته باشد، طبق قوانین بین‌المللی دلیلی برای مقاومت وجود خواهد داشت.

خبر مرتبط
هیئتی از مصر وارد اسرائیل شد

اقتصادنیوز: هیئتی از مصر برای انجام مذاکرات درباره تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل وارد تل‌آویو شد.

مقامات رژیم صهیونیستی مدتی است که تهدید به انجام حمله زمینی به رفح می‌کنند اما در نتیجه فشارهای بین‌المللی تا به این لحظه اقدام به این کار نکرده اند.

پس از گذشت ۲۰۶ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اسرائیل طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

خبر مرتبط
مصر مخالف کوچاندن فلسطینیان به صحرای سینا

اقتصادنیوز:رئیس جمهور مصر بار دیگر بر مخالفت کشورش با کوچاندن فلسطینی‌ها به صحرای سینا و بیرون کردن آنها از سرزمین خود تاکید کرد.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۶ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید