فشار غرب به امارات به خاطر روابط تجاری با روسیه

کدخبر: ۶۴۴۱۴۷
اقتصادنیوز: رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا به امارات فشار می‌آورند تا مانع از دور زدن تحریم‌های وضع شده علیه روسیه توسط شرکت‌ها شود.
فشار غرب به امارات به خاطر روابط تجاری با روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس به رویترز گفت که مقام‌های آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا هفته گذشته به عنوان بخشی از اقدام‌های هماهنگ گسترده برای جلوگیری از رسیدن کالاهای تحریم شده به روسیه، به امارات سفر کردند.

این منابع آگاه تاکید کردند که این مقام‌ها در دیدارهای جداگانه از امارات خواستند تا جزئیات اطلاعات درباره صادرات به روسیه و صادرات مجدد اجناس دو منظوره به اشتراک گذاشته شود.

خبر مرتبط
واکنش روسیه به کمک‌های تسلیحاتی غرب به اوکراین

اقتصادنیوز: روسیه همزمان با سیل کمک تسلیحاتی غرب به اوکراین، میزان تولید تسلیحات خود را افزایش داده است.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز بیان کرد که یک هیات از ایالات متحده به عنوان بخشی از گفتگوها درباره روندهای حمل و نقل به ویژه درباره اجناس دو منظوره به امارات سفر کرده است.

آنها تصریح کردند که در میان نگرانی‌های آمریکا این است که شرکت‌ها در امارات در صادرات تراشه‌های کامپیوتری، الکترونیکی، قطعات و سایر محصولات تحریم شده به روسیه دخیل هستند؛ و این محصولات می‌توانند برای کمک به تلاش نظامی مسکو علیه اوکراین استفاده شوند.

این منابع به رویترز گفتند که واردات برخی محصولات دو منظوره تحریم شده توسط امارات از زمان اعمال تحریم‌های غربی علیه روسیه افزایش یافته است و داده‌های تجاری روسیه نشان داده بود که منشا کالاهای تحریم شده وارداتی این کشور حاشیه خلیج فارس بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید