روایت «سامح شکری» از روابط صمیمانه خود با امیرعبداللهیان

کدخبر: ۶۴۸۷۰۴
اقتصادنیوز: وزیر خارجه مصر که به عنوان‌ نماینده ویژه رئیس‌جمهور این کشور و برای عرض تسلیت شهادت ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه به تهران سفر کرده است، مورد استقبال علی باقری قرار گرفت.
روایت «سامح شکری» از روابط صمیمانه خود با امیرعبداللهیان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سامح شکری وزیر امور خارجه مصر که به عنوان‌ نماینده ویژه رئیس جمهور این کشور و برای عرض تسلیت شهادت ابراهیم  رئیسی رئیس جمهور و حسین  امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به تهران سفر کرده است، در سالن اجلاس سران مورد استقبال علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان قرار گرفت.

وزیر خارجه مصر در این دیدار از طرف رئیس جمهور، دولت و مردم مصر ضایعه فقدان رئیس جمهور و وزیر خارجه کشورمان را به دولت و مردم ایران تسلیت گفت.

خبر مرتبط
حضور گسترده مقام‌های ارشد بین‌المللی در تهران

اقتصادنیوز: تاکنون بیش از ۶۰ نفر از سران و مقامات ارشد کشورها و سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با حضور در محل سالن اجلاس سران تهران به مقام رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و دیگر شهدای خدمت ادای احترام کردند.

سامح شکری با اشاره به روابط بسیار خوب و صمیمانه خود با حسین امیرعبداللهیان، تاکید کرد:  آرزو داشتم در فرصت و موقعیت بهتری به ایران سفر می کردم، ولی حضور در ایران برای عرض تسلیت به دولت و مردم ایران ضرورت داشت.

وزیر امور خارجه مصر با اشاره به مذاکرات فشرده و مستمر خود با حسین امیرعبداللهیان در خصوص مسائل منطقه، بر لزوم استمرار این مذاکرات و مشورت‌ها در راستای پیگیری ارتقا و توسعه روابط بر مبانی و اصول پایدار و استوار استمرار پیدا کند.

علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار از سفر و حضور آقای سامح شکری بعنوان نماینده دولت و مردم متمدن مصر در ایران، از پیام های تسلیت رئیس جمهور و وزیر خارجه و شیخ الازهر مصر تشکر و قدردانی کرد.

باقری به اشاره به وجود مشترکات فرهنگی و تاریخی و دینی بین دو کشور بزرگ با تاریخ و تمدن کهن، بر استمرار رویکرد و خط مشی ابراهیم  رئیسی و حسین  امیرعبدالهیان در پیگیری تعمیق و ارتقای روابط با کشورهای بزرگ اسلامی بویژه مصر تاکید و ابراز امیدواری کرد:  مذاکراتی را که وزرای خارجه دو کشور با اهتمام ویژه به منافع دو کشور و ملت آغاز کردند، تا حصول نتایج مورد نظر سران دو کشور با جدیت پیگیری شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی