به زودی جنگ غزه متوقف می شود+جزییات

کدخبر: ۶۴۸۸۱۱
اقتصادنیوز: یک روزنامه عبری از آمادگی دیوان بین‌المللی دادگستری برای صدور حکم توقف جنگ در نوار غزه آماده می شود.
به زودی جنگ غزه متوقف می شود+جزییات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، یک دیپلمات عالی‌رتبه می‌گوید دیوان بین‌المللی دادگستری برای صدور حکم در خصوص توقف جنگ در نوار غزه آماده می‌شود.

خبر مرتبط
حمایت آلمان از اجرای تصمیمات «لاهه» علیه «بی‌بی»

اقتصادنیوز: سخنگوی دولت آلمان از پایبندی کشورش به اجرای تصمیمات دادگاه کیفری بین المللی درباره حکم احتمالی بازداشت سران تل‌آویو ازسوی دادستان این دیوان خبر داد.

آفریقای جنوبی در چارچوب شکایتی که علیه رژیم صهیونیستی به دیوان بین‌المللی دادگستری ارائه کرد، با تاکید بر اینکه «حمله به رفح بخشی از مرحله آخر نابودی کامل غزه است»، از این دیوان وابسته به سازمان ملل درخواست کرد که اقدامات اضطراری جدیدی را علیه رژیم صهیونیستی در پیش بگیرد.

همچنین آفریقای جنوبی از این نهاد خواست با صدور حکمی برای رژیم صهیونیستی، به مسوولان سازمان ملل و نهادهایی که کمک‌های بشردوستانه ارائه می‌کنند و نیز خبرنگاران و بازپرسان اجازه ورود بدون مانع به نوار غزه را بدهد.

آفریقای جنوبی در ادامه نیز این نکته را یادآور شد که رژیم صهیونیستی تا این لحظه حکم های قبلی دادگاه را نادیده گرفته و آنها را نقض می کند.

در پی شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایت نسل کشی در حق فلسطینی‌ها در نوار غزه، دادگاه لاهه با صدور حکمی از این رژیم خواست اقدامات لازم را برای جلوگیری از نسل‌کشی و تسهیل ارسال کمک‌ها برای منطقه تحت محاصره نوار غزه در پیش بگیرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی