سخنرانی دبیرکل حزب‌الله لبنان

سیدحسن نصرالله: ایران کشوری قوی و منسجم در منطقه است

کدخبر: ۶۴۹۰۲۵
اقتصادنیوز: دبیر کل جنبش حزب‌الله عصر امروز (جمعه) در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان وی در حسینیه سیدالشهداء در ضاحیه بیروت برگزار شد، به ایراد سخن پرداخت.
سیدحسن نصرالله: ایران کشوری قوی و منسجم در منطقه است

به گزارش اقتصادنیوز به نقسید «حسن نصرالله» دبیر کل جنبش حزب‌الله عصر امروز (جمعه) در مراسمی به مناسبت گرامیداشت شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان وی در حسینیه سیدالشهداء در ضاحیه بیروت گفت: رئیسی در تمامی جایگاه‌هایی که در آنها مسئولیت داشت، یک الگو بود.

شبکه المیادین گزارش داد، ‌سید حسن نصرالله با بیان اینکه ما امروز در ایام عید مقاومت و آزادسازی قرار داریم تصریح کرد: به دلیل مواجه شدن با ایام حزن و اندوه شهادت آیت‌الله رئیسی و شهید حسین امیر عبداللهیان امسال مراسم «عید مقاومت» و سالروز آزادسازی جنوب لبنان از اشغال رژیم صهیونیستی برگزار نشد.

خبر مرتبط
شهید امیرعبداللهیان تراز کار بالایی در عرصه دیپلماسی به ارث گذاشت

سرپرست وزارت خارجه گفت: شهید امیرعبداللهیان تراز کار بالایی در عرصه سیاست خارجی و دیپلماسی به ارث گذاشت و کسی که بعداً بخواهد مسئولیت وزارت خارجه را بر عهده بگیرد، کار آسانی نخواهد داشت.

وی گفت: این مصیبت را به محضر صاحب الزمان (عج)، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مراجع عظام، ملت صبور و عزیز ایران، مسئولین و خانواده‌های شریف تک تک این عزیزان تسلیت عرض می‌کنم.

دبیر کل حزب‌الله تصریح  کرد: بایستی به شهید رئیسی به عنوان یک الگو در تمامی جایگاه‌هایی که در آن مسئولیت داشت، نگاه کنیم، شهید رئیسی طی چند روز گذشته لقب «خادم الرضا» گرفت چرا که مسئولیت تولیت آستان قدس رضوی مسئولیت بزرگی است و اوقاف وابسته به آن نیز بزرگ‌ترین اوقاف است، زمانی که شهید رئیسی این مسئولیت را بر عهده گرفت، تحول بزرگی در این اداره و توسعه آستان قدس رضوی و خدمات آن به وجود آمد و محرومان و فقرا از آن استفاده کردند.

خبر مرتبط
خاطرات نمایندگان مجلس از شهید سید ابراهیم رئیسی و امیرعبداللهیان

تعدادی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بیان خاطراتی از آیت‌الله رییسی و امیرعبداللهیان پرداختند.

او افزود: شهید رئیسی فقیه، عالم، مجتهد، مومن، متواضع و در رویارویی با منافقین و دشمنان واقعا شجاع بود، او به مقاومت ایمان داشت.

 

شهید رئیسی خدمتگذار کشورش بود

دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه: آیت الله رئیسی خدمتگذار و مطیع کشور و رهبرش بود گفت: او هرگز برای خدمت رسانی تعطیلی نداشت .

نصرالله تصریح کرد: هر رئیس جمهوری که در ایران این مسئولیت را می‌پذیرد با پرونده‌های بزرگی از جمله پرونده‌های اقتصادی، معیشتی، ارز، تورم و سیاست خارجی مواجه است و این نتیجه تحریم‌ها و محاصره است، در دولت شهید رئیسی یک میلیون و ۷۸۵ هزار قطعه زمین برای ساخت خانه به خانواده‌های نیازمند اعطا شد و تولید نفت افزایش یافت و به ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه رسید،

در دولت وی تصمیم گرفته شد آب و برق رایگان به خانواده‌های فقیر اعطا شود و رشد اقتصادی به ش درصد افزایش یافت، روابط با شرق توسعه یافت و غرب در سطح مشخصی حفظ شد و ایران به سازمان‌های بین‌المللی ورود پیدا کرد و با ویروس کرونا مقابله کرد، شهید رئیسی برای کمک به جنبش‌های مقاومت و حمایت روشنی و علنی از آن در تمامی سطوح تلاش کرد و پایبندی سید رئیسی در این زمینه عالی بود، او به مسئله فلسطین، مقاومت و جنبش‌های مقاومت ایمان داشت و با صهیونیست‌ها نیز دشمنی شدیدی داشت.



رئیسی و تحول در عرصه دیپلماسی ایران

وی تصریح کرد: دوران شهید رئیسی شاهد تحولی در عرصه دیپلماسی ایران و اولویت‌دهی به روابط با کشورهای همسایه و شرق بود، شهید امیرعبداللهیان عشق زیادی به لبنان، فلسطین و جنبش‌های مقاومت داشت، ما از این دو شهید جز خیر و خوبی، پشتیبانی، عشق و حمایت چیزی ندیدیم و از آن‌ها تشکر می‌کنیم، مهترین صفات این دو شهید، تواضع بود و عشق و احترام این عزیزان نیز احترام به فقرا بود و این مکتب اسلام، رسول خدا و امام خمینی (قدس) است.

دبیر کل حزب‌الله همچنین گفت: حضور مردمی در مراسم تشییع این شهیدان از تبریز گرفته تا مشهد، بسیار عظیم و حاوی پیام مهمی بود، این حضور پرشور مردم سومین تشییع بزرگ در تاریخ بشریت پس از تشییع امام خمینی و شهید قاسم سلیمانی بود و پیام این حضور پرشور نیز وفاداری، بیعت و پایبندی قاطع به خط امام خمینی و رهبری جمهوری اسلامی ایران است.
 

ایران کشوری قوی و منسجم در منطقه است

وی اظهار داشت: یکی از دلایل شکست سیاست‌های آمریکا در منطقه، انکار واقعیت است، ایران کشوری قوی، منسجم و محکم است که شهادت سید رئیسی و گروهی از شخصیت‌های مهم واقعا آن را به درد آورد اما آن را ضعیف نکرد و هرگز آن را به لرزه درنیآورد،

سید حسن نصرالله افزود: ایران کشور نهادها و قانون است و در رأس آن رهبری حکیم و بادرایتی قرار دارد که این کشور را رهبری می‌کند و علاوه بر آن اراده مردمی و اعتماد مردمی واقعا بالایی دارد، اگر این پیکرها را به دیگر استان‌ها نیز می‌بردند شاهد حضور میلیونی در تشییع این پیکرها بود، این جزئی از دیدگاه جمهوری اسلامی و جزئی از اصول دینی آن است و با درگذشت مسئولان نیز تغییر نمی‌کند و این یک امر ثابت است.

او گفت: همه دشمنانی که منتظر هستند تا ایران تضعیف شود و دست از فلسطین و مقاومت بردارد اما در توهم و سراب و اوهام بسر می‌برند.

نصرالله افزود: جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۹۷۹ تاکنون به حمایت از جنبش‌های مقاومت ادامه می‌دهد و بلکه حمایت‌های آن بیشتر شده و به طور واضح و علنی این حمایت را نشان می‌دهد و شما آن را می‌دانید.
 

سالی بی‌سابقه و رنج‌آور برای رژیم اسرائیل

دبیر کل حزب‌الله لبنان افزود: امروز ما در هشتمین ماه جنگ علیه غزه قرار داریم، اسرائیلی‌هایی که در رأس قدرت هستند و حتی معارضان اذعان دارند که امسال یک سال بی‌سابقه برای این رژیم است، دشمن به رنج‌های شدیدی که متحمل شده است و به ناتوانی و شکست اذعان دارد و مهم‌ترین چیزی که مسئولان رژیم صهیونیست از رنج می‌برند، به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط برخی کشورهای اروپایی است

خبر مرتبط
بن سلمان «مخبر» را دعوت کرد/ ولیعهد عربستان: حادثه پیش آمده برای رئیس جمهور ایران دل ما را به درد آورد

اقتصادنیوز: در تماس تلفنی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان با سرپرست ریاست جمهوری بر تداوم ارتباط صمیمانه ایران و عربستان تاکید شد.



سید حسن نصرالله تصریح کرد: جریان‌های مختلف در رژیم صهیونیستی و نه فقط نتانیاهو، مخالف کشور فلسطین هستند و آن را تهدیدی موجودیتی برای این رژیم می‌دانند، به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط تعدادی از کشورهای اروپایی به منزله خسارت بزرگی برای این رژیم است.

نصرالله گفت: از نتایج عملیات «طوفان الأقصی»، ثبات و پایداری فلسطین ارجاع ارجاع اسرائیل به دادگاه‌های بین‌المللی است، چه کسی باور می‌کرد که روزی برسد دیوان بین‌المللی دادگستری درخواست بازداشت مسئولان صهیونیست را بدهد و این از نتایج طوفان الأقصی است.
دبیر کل حزب‌الله از همه اساتید و دانشجویان سراسر جهان که در حمایت از ملت فلسطین تظاهرات کردند، قدردانی کرد و گفت: طوفان الأقصی احساسات انسانی در سراسر جهان را برانگیخت.

 

نتانیاهو بایستی منتظر اتفاقات غافلگیرکننده مقاومت ما باشد

نصرالله تصریح کرد: نتانیاهو بایستی منتظر اتفاقات غافلگیرکننده مقاومت ما باشد، ما همه فرضیه‌ها و سناریوهایی که ممکن است رژیم اشغالگر در جبهه ما به آن متوسل شود، بررسی کردیم، جبهه ما از روند نخست پشتیبان غزه بود و هدف دوم ما نیز ممانعت از هر گونه عملیات پیشدستانه رژیم اشغالگر علیه لبنان بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی