استقبال قطر از حکم دادگاه لاهه برای توقف حمله اسرائیل به رفح

کدخبر: ۶۴۹۰۸۱
اقتصادنیوز: قطر از حکم دیوان بین المللی دادگستری برای توقف حملات رژیم اسرائیل و بازگشایی گذرگاه رفح برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه استقبال کرد.
استقبال قطر از حکم دادگاه لاهه برای توقف حمله اسرائیل به رفح

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، قطر از حکم دیوان بین المللی دادگستری برای توقف حملات رژیم اسرائیل، بازگشایی گذرگاه رفح برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه، تضمین ورود کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی حقایق مربوط به نسل کشی و تقدیم گزارش مربوطه ظرف یک ماه استقبال و ابراز امیدواری کرد که این اقدام مقدمه‌ای بر توقف فوری و جامع و همیشگی آتش‌بس در نوار غزه باشد.

وزارت امورخارجه قطر در توئیتر اعلام کرد که این تصمیم بازتابی از مخالفت قاطع جامعه جهانی نسبت به جنگ در نوار غزه است.

خبر مرتبط
واکنش دبیرکل سازمان ملل به حکم دادگاه لاهه علیه اسرائیل

اقتصادنیوز: دبیرکل سازمان ملل متحد روز جمعه تاکید کرد که حکم دادگاه لاهه به اسرائیل برای توقف عملیات نظامی در رفح "الزام آور" است.

قطر بر ضرورت پایبندی مقامات رژیم صهیونیستی برای اجرای همه بندهای این حکم تأکید کرد و گفت که جامعه جهانی باید به مسؤولیت‌های خود برای حمایت کامل از غیرنظامیان در نوار غزه عمل کند.

قطر بار دیگر بر موضع ثابت خود در خصوص آرمان ملت فلسطین و حقوق قاننونی این ملت برادر و تشکیل دولت مستقل فلسطینی در مرزهای ۱۹۶۷ به مرکزیت قدس شرقی تأکید کرد.

قاضی «نواف سلام» رئیس دیوان بین‌المللی دادگستری امروز گفت که آفریقای جنوبی از دادگاه در خصوص اتخاذ تدابیر اضافی با توجه به عملیات‌های نظامی در رفح درخواست کرده است.

وی با اشاره به وخامت اوضاع معیشتی ساکنان نوار غزه گفت: اوضاع در رفح پس از چند هفته بمباران، فاجعه‌بار است و از زمان آغاز حمله زمینی حدود ۸۰۰ هزار نفر آواره شده‌اند.

رئیس دیوان لاهه افزود: طبق معاهده منع نسل‌کُشی، هر گونه عملیاتی در رفح ممکن است به تخریب جزئی یا کلی در این شهر منجر شود و اسرائیل بایستی فورا حملات نظامی به رفح را متوقف کند؛ از دیدگاه ما هر گونه عملیات نظامی در رفح، موجب ویرانی کلی در منطقه خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی