حمایت جزیره موریس از آفریقای جنوبی/ به دنبال آتش بس در غزه

کدخبر: ۶۴۹۱۴۹
اقتصادنیوز: معاون نخست‌وزیر جزیره موریس تأیید کرد کشورش از آفریقای جنوبی در شکایت نسل‌کشی علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری به دلیل جنگ هشت‌ ماهه در نوار غزه، حمایت می‌کند.
حمایت جزیره موریس از آفریقای جنوبی/ به دنبال آتش بس در غزه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، محمد انور هوسنو، معاون نخست‌وزیر جزیره موریس در گردهمایی انجمن دوستان ترکیه توضیح داد موریس (واقع در اقیانوس هند)، مانند ترکیه، از آفریقای جنوبی در شکایتی که در دادگاه بین‌المللی دادگستری علیه پس‌زمینه نسل‌کشی در غزه ارائه کرده است، حمایت می‌کند.

به نقل از آناتولی، محمد انور هوسنو اعلام کرد: «جزیره موریس، مانند ترکیه، از آفریقای جنوبی در شکایتی که در دیوان بین‌المللی دادگستری علیه نسل‌کشی در غزه ارائه کرده است، حمایت می‌کند. ما امیدواریم که جامعه بین‌المللی برای دستیابی به آتش‌بس در غزه دست‌به‌دست هم دهد.»

خبر مرتبط
درخواست گوترش از اسرائیل درباره حکم دادگاه لاهه

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز جمعه ساعاتی بعد از آنکه دیوان بین‌المللی دادگستری دستور توقف عملیات نظامی اسرائیل در رفح را صادر کرد یادآور شد که احکام این دادگاه مستقر در لاهه الزام‌آور هستند.

اواخر دسامبر ۲۰۲۳ آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرد. آفریقای جنوبی سپس طی درخواستی که بخشی از این شکایت است از دیوان بین‌المللی دادگستری خواست به رژیم صهیونیستی دستور دهد فوراً عملیات نظامی در رفح را متوقف کند.

خبر مرتبط
واکنش گستاخانه اسرائیل به حکم دادگاه لاهه

گانتس طی بیانیه‌ای با تأکید بر این که بخشی از جنگ در رفح ادامه خواهد داشت، مدعی شد که اقدام‌های اسرائیل در چارچوب قوانین بین‌المللی است.

رژیم صهیونیستی بارها اتهامات نسل‌کشی را رد کرده و آن را بی‌اساس خوانده است. این رژیم در دیوان بین‌المللی دادگستری مدعی شد هدف از عملیات در نوار غزه «دفاع از خود» است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی