روزنامه اسرائیلی فاش کرد: کارشکنی نتانیاهو در تبادل اسرا

کدخبر: ۶۴۹۵۶۰
یک روزنامه اسرائیلی نوشت که نتانیاهو در زمینه تبادل اسرا کارشکنی می‌کند.
روزنامه اسرائیلی فاش کرد: کارشکنی نتانیاهو در تبادل اسرا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، روزنامه یدیعوت آحارنوت چاپ سرزمین‌های اشغالی بامداد دوشنبه به نقل از منابعی که آنها را آگاه خواند، فاش کرد که بنیامین نتانیاهو در زمینه تبادل اسرا با حماس کارشکنی می کند. روزنامه صهیونیستی همچنین نوشت: اگر کابینه جنگ پیشنهادی درخصوص تبادل اسرا دریافت کند، نتانیاهو در خصوص این موضوع در اقلیت خواهد بود.

این روزنامه صهیونیستی همچنین گزارش داد که تنها پیشنهاد در خصوص موضوع تبادل اسرا که اکنون مطرح است، یک معامله جامع برای بازگشت همه اسراست.

پیشتر نیز روزنامه «هاآرتص» چاپ سرزمین های اشغالی نوشته بود: مشکل این است که موضوع اسرای اسرائیلی نزد حماس در حال حاضر در اولویت کابینه نتانیاهو نیست و سیاست داخلی و قرار بازداشت صادر شده از دادگاه بین المللی علیه نتانیاهو و گالانت وزیر جنگ رژیم اسرائیل و به رسمیت شناختن فلسطین از سوی برخی کشورهای اروپایی، تمام توجه نتانیاهو را به خود مشغول و او همه دغدغه اش را صرف این موضوعات کرده است.

گزارش یدیعوت آحارنوت پس از آن مطرح می شود که دیگر رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز شنبه (۵ خردادماه) از دیدار روسای موساد و سیا با نخست‌وزیر و وزیر امورخارجه قطر در پاریس و توافق آنها برای ازسرگیری مذاکرات تبادل اسرا خبر دادند.

شبکه المیادین نیز در این باره به نقل از برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرد «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و «دیوید بارنیا» رئیس موساد با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر در پاریس دیدار کردند. در این دیدار درباره ازسرگیری مذاکرات تبادل اسرا بین رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در هفته آینده توافق حاصل شد.

دو طرف در این دیدار توافق کردند که مذاکرات بر اساس پیشنهادات جدید و با میانجی‌گری مصر و قطر آغاز شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی