حمایت مردم آفریقای جنوبی از فلسطین/ راهپیمایی گسترده در خیابان‌های کیپ‌تاون

کدخبر: ۶۴۹۵۶۳
هزاران نفر از مردم آفریقای جنوبی در حمایت از فلسطین به خیابان‌ها آمدند.
حمایت مردم آفریقای جنوبی از فلسطین/ راهپیمایی گسترده در خیابان‌های کیپ‌تاون

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، هزاران تن از مردم آفریقای جنوبی در حمایت از غزه و فلسطین در خیابان ها حضور یافته و علیه اسرائیل و جنگ شعار دادند. این معترضان در کیپ تاون آفریقای جنوبی تظاهرات کردند. دولت آفریقای جنوبی نیز در حمایت از مردم مظلوم غزه طی ماه های اخیر در محکومیت رژیم صهیونیستی در محافل بین المللی اقدامات گسترده ای را آغاز کرده، اقدامی که شاید خیلی از کشورهای اسلامی و عربی از انجام آن عاجز و ناتوان بودند.

این کشور در اقدامی شجاعانه دست به شکایت علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه بین المللی دادگستری در لاهه هلند زد.

تیم حقوقی اعزام شده از این کشور که میراث دار نلسون ماندلاست، موضوع عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به کنوانسیون نسل کشی ۱۹۴۸ را دیوان بین المللی دادگستری مطرح کرد و عملاً رژیم صهیونیستی را در یک موقعیت بن بست قرار داد.

بر همین اساس، دیوان بین المللی دادگستری با ۱۳ رای موافق و ۲ رای مخالف حکم توقف فوری عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را صادر کرد و بازگشایی گذرگاه رفح را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه خواستار شد.

این حکم دیوان بین المللی دادگستری با واکنش کشورها و نهادهای بین المللی و منطقه‌ای روبه رو شد و بسیاری از کشورهای اسلامی و عربی از این حکم استقبال کردند.

در همین راستا، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد روز جمعه تاکید کرد که حکم دادگاه لاهه به اسرائیل برای توقف عملیات نظامی در رفح «الزام‌آور» است و همه طرف‌ها باید از آن پیروی کنند.

دبیرکل سازمان ملل متحد در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: مطابق اساسنامه دیوان، ما فوراً اطلاعیه این حکم را به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع خواهیم داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی