نتانیاهو به دنبال بازگرداندن همه اسرای اسرائیلی است/ حماس به میز مذاکره بار می گردد؟

کدخبر: ۶۴۹۵۷۹
اقتصادنیوز: روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» روز دوشنبه به نقل از منابع آگاه نوشت که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند در هرگونه معامله تبادل اسیران با جنبش مقاومت اسلامی (حماس) حتی قبل از کامل شدن آن، مانع‌تراشی کند.
نتانیاهو به دنبال بازگرداندن همه اسرای اسرائیلی است/ حماس به میز مذاکره بار می گردد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، این روزنامه به نقل از این منابع گزارش داد که تنها پیشنهادی که در حال حاضر برای تبادل اسیران مطرح است و درباره‌اش صحبت می‌شود، توافق جامع برای بازگرداندن تمامی اسرا است.

این منابع گفتند که اگر کابینه جنگ این رژیم پیشنهادی برای تبادل اسرا دریافت کند، نتانیاهو در اقلیت خواهد بود.

در سایه تلاش‌های مجدد برای آغاز مذاکرات با حماس، دفتر نخست‌وزیر درباره بحث احتمالی بر اساس پیشنهادات جدید به رهبری میانجی‌ها صحبت کرد، اما منابع آگاه می‌گویند که تنها پیشنهاد روی میز «پیشنهاد آشنا» یعنی توافق جامع برای بازگرداندن همه اسیران صهیونیست است.

خبر مرتبط
حماس خواستار انتفاضه شد/ راهپیمایی خشم کنید!

اقتصادنیوز: جنبش حماس شامگاه یکشنبه از فلسطینی‌ها خواست تا علیه «کشتار» ارتش اشغالگر در شهر رفح در جنوب نوار غزه «قیام کنند و دست به راهپیمایی‌های خشم بزنند.

مقامات ارشد شب گذشته نتانیاهو را متهم کردند که در حالی که کابینه جنگ می‌تواند در مورد مرحله اول توافق بحث کند، نخست وزیر در تلاش است تا از رسیدن به آن نقطه جلوگیری کند.

یک مقام بلندپایه گفت: «نتانیاهو علنا توافق را خنثی نمی‌کند، اما او این کار را قبل از تکمیل شدن موضوع انجام می‌دهد، بنابراین اساساً هر فرصتی از دست می‌رود.»

خبر مرتبط
ادعای ترور دو تن از رهبران مقاومت حماس توسط صهیونیست‌ها

اقتصادنیوز: رژیم صهیونیستی بامداد دوشنبه مدعی شد که دو تن از مقامات دفتر حماس در کرانه باختری را ترور کرده است.

وی افزود: پیام‌های دفتر نتانیاهو در واقع با هدف اطمینان دادن به خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه است، «اما هیچ چیز واقعی در پشت آنها وجود ندارد و تا زمانی که نتانیاهو با بحث درباره شروط حماس موافقت نکند، هیچ توافقی نمی‌تواند درباره آنها بحث کند».

این روزنامه می‌افزاید که در عین حال دفتر نتانیاهو به شدت پاسخ داده و به خود تیم مذاکره‌کننده حمله کرده و گفته است: «در حالی که نخست‌وزیر بارها به تیم مذاکره‌کننده مأموریت گسترده‌ای برای آزادی گروگان‌هایمان (اسیران صهیونیست) داده است، یحیی سنوار (رهبر حماس در غزه) همچنان خواستار پایان جنگ و عقب‌نشینی ارتش اسرائیل از نوار غزه است.»

پس از چند هفته بن بست، کابینه جنگ هفته گذشته تصمیم گرفت تا ماموریت تیم مذاکره کننده را گسترش دهد و این پس از آخرین دور مذاکرات در پاریس بود که در آن میانجی‌ها توافق کردند که تلاش‌هایی برای از سرگیری مذاکرات انجام دهند.

شبکه سی ان ان شب گذشته به نقل از یک منبع مصری گزارش داد که مذاکرات سه شنبه جاری در قاهره از سر گرفته می‌شود.

وال استریت ژورنال نیز پیشتر نوشت مشخص نیست آیا حماس با شرکت در مذاکرات موافقت خواهد کرد یا خیر.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی