گزارش نیمروز؛ افزایش 15 دلاری طلا در ابتدای معاملات بازار نیویورک؛

طلا به کانال 2000 و 2100 دلار، صعود می‌کند؟

کدخبر: ۳۶۴۰۹۴
در روز دوشنبه با باز شدن بازار نیویورک قیمت لحظه‌ای اونس 15 دلار افزایش داشته است، و به نظر می رسد چند ساعت آینده برای بازار طلا بسیار حساس خواهد بود و ممکن است طلا کانال 1900 دلار را مورد آزمایش قرار دهد.
طلا به کانال 2000 و 2100 دلار، صعود می‌کند؟

به گزارش اقتصاد نیوز، قیمت لحظه‌ای اونس طلا امروز بعدازظهر با باز شدن بازار کالای نیویورک بانزدیک به 0.8 درصد افزایش به بالای 1975 دلار رسید. 

روند مثبت در بازار فلزات گرانبها

بازار دیگر فلزات گران‌بها نیز روندی نسبتاً مثبت دارند. هر اونس نقره با بیش از یک درصد افزایش به 22.93 دلار رسید، پلاتین با 0.8 درصد افزایش به 850.74 دلار رسید و پالادیوم نیز با 0.2 درصد افزایش به 2217.87 دلار رسید. 

این‌درحالی‌است که در ابتدای روز دوشنبه قیمت طلا و شاخص دلار هردو رو به کاهش بودند. شاخص دلار 0.2 درصد کاهش داشت و قیمت اونس طلا 0.4 درصد. ریزش اونس طلا و شاخص دلار امروز در‌حالی‌ بود که شاخص نزدک (NASDAQ) و  اس‌اندپی ۵۰۰ (S&P 500) هر کدام به ترتیب 2.2 درصد و 1.6 درصد افزایش داشته‌اند. 

کپیتال اکونومیکس چشم‌انداز طلا را پیش‌بینی کرد

ساموئل برمن، دستیار اقتصاد کالاها در کپیتال اکونومیکس یک پژوهشکده مشاوره اقتصادی، در یک گزارش روز دوشنبه گفت که آنها اکنون چشم‌انداز طلا را در پایان امسال (میلادی) 2000 دلار در هر اونس و تا پایان 2021 در حدود 2100 دلار در هر اونس می‌بینند. با این حال، برمن گفت که پایین آوردن بازده واقعی در نهایت بر ارزش دلار تأثیر می گذارد و قیمت طلا را افزایش می‌دهد .

ساموئل برمن در توضیح این نتایج می‌گوید پایین نگه داشتن نرخ بهره در اکثر کشور‌های توسعه یافته در نهایت برخی سرمایه‌گذاران برای فرار از تورم به سمت طلا می‌کشاند. نرخ بهره نزدیک به صفر و کم‌ سابقه دولت ایالات متحده برای مقابله با کرونا، دلار را تضعیف می‌کند و به طلا یک مزیت رقابتی می بخشد. تزریق پول بانک‌های مرکزی جهان نیز این رابطه را تشدید می‌کند.

نمودار اونس طلا

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید