نظرسنجی هفتگی کیتکو رای به صعود اونس می‌دهد +نمودار

زلزله طلا با رسوخ کرونا در قلب کاخ سفید

کدخبر: ۳۶۵۰۲۵
بیشتر تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند، که طلا در هفته جاری روندی افزایش را دنبال کند، چرا که به نظر می رسد بازار کف حمایتی قوی 1850 دلار را تجربه کرده و خبر ابتلای رئیس جمهور آمریکا نیز به افزایش قیمت اونس طلا کمک خواهد کرد.
زلزله طلا با رسوخ کرونا در قلب کاخ سفید

به گزارش اقتصادنیوز، نفوذ کرونا به کاخ سفید، سرمایه‌گذاران را از  آینده طلا  مطمئن‌تر از پیش کرد. در پایان هفته قیمت طلا با 38 دلار - 2 درصد - افزایش، یک دلار زیر مرز 1900 آرام گرفت.

براساس آخرین نتایج نظرسنجی هفتگی کیتکو، بازار طلا اصلاح طبیعی خود را انجام داده و آماده افزایش است. احساسات در میان سرمایه‌گذاران خرده فروش و تحلیل گران بازار‌، صعودی است. اگرچه هم سرمایه گذاران‌ مین استریت (عمومی) و هم تحلیلگران وال ‌ستریت انتظار دارند هفته آینده روند افزایشی قیمت طلا ادامه یابد، اما پس از بدترین عملکرد ماهانه در حدود چهار سال گذشته هنوز بازار بسیار محتاط خواهد بود.

وال‌استریت و مین‌استریت 63 درصد به صعود اطمینان دارند

در مقایسه با هفته گذشته، که تقریباً وال‌استریت بین افزایش، کاهش و بی‌رمقی بلاتکلیف بود، در این هفته رأی‌های صعودی کاملاً مشهود است. این هفته 16 تحلیلگر در نظرسنجی کیتکو شرکت کردند. 10 رای دهنده - 63 درصد - انتظار افزایش قیمت طلا را دارند. 2 تحلیلگر - 13 درصد - پیش‌بینی می‌کنند که هفته آینده قیمت طلا کاهش می‌یابد. 4 تحلیلگر -25 درصد- نیز، احتمال دادند که نوسانات قیمت طلا بی‌رمق یا خنثی باشد.

به نظر می رسد پس از سقوط به پایین ترین سطح 10 ماهه، احساسات در میان سرمایه گذاران خرده فروشی به طور قابل توجهی بهبود یافته است. در نظرسنجی‌های آنلاین عمومی، در مجموع 1194 رأی به دست آمده که براساس آن  749 نفر از شرکت‌کنندگان - 63 درصد - انتظار دارند که طلا صعودی شود، 245 نفر - 21 درصد - رأی به نزولی شدن بازار طلا دادند و 198 یا  17 درصد نظرشان به ‌بی‌رمقی بازار است.

نظرسنجی اونس طلا

بسیاری از تحلیلگران همچنین احتمال دادند که آشفتگی مداوم در آستانه انتخابات 3 نوامبر ایالات متحده (دقیقاً یک ماه از امروز) برای حمایت از قیمت ها در کوتاه مدت ادامه خواهد داشت. نوسانات بازار طلا روز جمعه پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، گفت که نتایج آزمایش کووید-19 مثبت اعلام شده، وارد مرحله جدیدی شد.

پایان قدرت دلار رقم خواهد خورد؟

افشین نبوی ، رئیس بخش تجاری با ام‌کی‌اس سوئیس ، گفت: «به نظر می رسد که حداقل در حال حاضر کف قابل اطمینان برای طلا  شکل گرفته است.» وی گفت که در هفته جاری هر اونس طلا  محدوده ای بین 1920 تا 1875 دلار را خواهد دید.

کارستن فریتش ، تحلیلگر کالاها در کومرتس‌بانک، نیز گفت که شاخص دلار آمریکا در هفته گذشته با شاخصی بالای 93 واحد، مقاومت قابل توجهی نشان داده و عملکرد طلا را محدود کرده است. با این حال وی افزود که کاهش دلار آمریکا و بالا رفتن قیمت طلا می تواند تنها به زمان نیاز داشته باشد.  وی گفت: «بالاخره در برهه‌ای، دلار آمریکا باید کاهش یابد و پایان قدرت دلار برای طلا مفید خواهد بود.»

اوله هانسن، رئیس استراتژی کالای بانک ساکسو ، گفت که او در مورد طلا بی طرف است زیرا بازار با توجه به آنچه در چند روز گذشته اتفاق افتاده است ، نتوانسته است روند صعودی را طی کند. وی گفت: «با توجه به این‌که طلا نتوانست هنگامی که اخباری مبنی بر ابتلا رئیس جمهور آمریکا به کووید-19 منتشر شد افزایش چشمگیری یابد، پس بازار آمادگی صعود را ندارد. من دوست دارم نسبت به طلا صعودی باشم، اما فعلاً نشانه‌های از افزایش قیمت نمی‌بینم.»

 

نمودار طلا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید