حرکت اکروباتیک طلا بر روی تسمه 1900 دلار؛

سیگنال ترامپ به طلا /طوفان توئیتری، اونس را چقدر بالا می کشد؟

کدخبر: ۳۶۵۴۸۷
ساعتی پیش ترامپ با طوفان توئیتری که به راه انداخت قیمت طلا را تا 1907 دلار یعنی 0.4 درصد بالا برد.
سیگنال ترامپ به طلا /طوفان توئیتری، اونس را چقدر بالا می کشد؟

به گزارش اقتصادنیوز، اخبار روز جمعه مبنی بر اینکه ترامپ به کرونا مبتلا شده‌است موجی از ریسک گریزی را به دنبال داشت و سهام جهانی را به سمت پایین سوق داد اما اکنون به نظر می‌رسد اعصاب بازار آرام شده است. 

روز شنبه دونالد ترامپ در تویتی نوشت: ایالات متحده بزرگ ما محرک مالی می‌خواهد و به آن نیاز دارد. با هم کار کنید و آن را انجام دهید. [تماماً با حروف بزرگ به نشانه تاکید] متشکرم! در واکنش به تویت ترامپ رهبر اکثریت مجلس سنا، میچ مکانل گفت: ما اکنون درحال نزدیک‌تر شدن به نتیجه هستیم.

 

تویت ترامپ

ترامپ احساسات بازار را برهم می زند؟

تغییر عقیده ناگهانی ترامپ در مورد این مسئله ممکن است به آخرین گروه نظرسنجی‌ها مرتبط شود، که نشان می‌دهد بایدن پس از مناظره هفته گذشته، برتری درصدی خود را افزایش داد. در واقع، ترامپ در نظرسنجی‌ها درحال عقب‌نشینی‌است بنابراین اگر بخواهد روند فعلی را تغییر دهد، باید سریعتر اتفاقاتی را رقم بزند. ارسال چک‌های حمایت مالی جدید به مردم ممکن است این کار را انجام دهد. 

به گفته وب‌سایت اکس‌ام بازار فعلی بازاریست که صرفاً بر اساس احساسات کار می کند، بنابراین "حرکت بزرگ" بعدی سهام، دلار و فلز‌های گرانبها به این بستگی دارد که آیا هفته معامله بین دموکرات‌ها جمهوری‌ خواهان برای تصویب این بسته های حمایتی صورت می‌گیرد یا خیر. گزارش‌هایی مبنی بر اینکه ترامپ ممکن است همین امروز از بیمارستان ترخیص‌شود نیز می‌تواند به احساسات بازار کمک کند. 

بنظر می‌رسد اخبار دیگر اقتصادی تاثیر چندانی در این هفته نخواهد داشت، اتفاقی که کاملاً در گزارش اشتغال ایالات متحده ثبت مشهود بود. این گزارش که در روز جمعه منتشر شد، نتوانست واکنش بازار را برانگیزد. نرخ بیکاری آمریکا در پایان سپتامبر 7.9 درصد اعلام شد در حالی که انتظار می‌رفت به 8.2 درصد کاهش یابد. همچنین آمار پیشین نرخ بیکاری در ماه اوت 8.4 درصد بود.

سیل توئیت‌های ترامپ، طلا را تا کجا بالا می‌برد؟

در ساعت 3 بعدازظهر ترامپ، طوفان توئیتری اش را به راه انداخت. ترامپ در ادامه توئیت فاکس‌‌اندفرندز نوشت «به یاد داشته باشید که بازار سهام در حال آماده شدن برای شکستن بالاترین رکورد زمان خود است. سال بعد بهترین زمان برای همیشه خواهد بود. رأی ، رأی ، رأی !!!!!»

>>>>بیشتربخوانید
توئیت‌های پیاپی ترامپ از روی تخت بیمارستان

تا ساعت 4 بعد از ظهر بازار بورس امریکا هنوز واکنشی به این سیگنال احتمالی نشان نداده‌است. شاخص «اس‌اند‌پی 500» امروز با یک درصد کاهش به 3,348.44 دلار رسیده و شاخص «نزدک» با 2 درصد کاهش به 11,075.02 دلار سقوط کرده است. 

اما بازاری که به افزایش فعالیت‌های ترامپ در توئیتر واکنش نسبتاً شدیدی نشان‌داده، بازار طلا است. طلا که هفته پیش با بسته شدن  بازار در فاصله دو دلاری تا مرز 1900دلار قرار گرفته بود، با اغاز هفته در روندی ریزشی تا 1885 پیش‌رفت. اما با انتشار توئیت‌های ترامپ قیمت طلا روندی افزایشی در پیش‌گرفت.

قیمت اونس جهانی طلا اکنون هر چه را از دست داده بود بازگرفته، مرز 1900 دلار را شکسته و نزدیک به 10 دلار نسبت به روز گذشته افزایش قیمت داشته است. 

نمودار طلا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید