غواصی اونس در عمق 1900 دلار

بی اعتنایی طلا به توئیت های ترامپ

کدخبر: ۳۶۷۱۷۴
در پایان ساعات کاری روز سه شنبه قیمت اونس 1.5 درصد کاهش داشت و قیمت طلا را دوباره به کانال 1800 بازگرداند.
بی اعتنایی طلا به توئیت های ترامپ

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت طلا با بسته شدن بازار‌های جهانی 30 دلار کاهش داشت و به 1891 دلار رسید. عصر روز سه‌شنبه افزایش 0.5 درصدی شاخص دلار در ادامه نگرانی‌ها بر سر محرک‌های مالی، باعث شد تا طلا به کانال 1800 دلار عقب‌نشینی کند. طلا که سابقاً به امید توئیت‌های ترامپ به بالای 1900 رفته بود اکنون به جایگاه قبلی، یعنی کمی زیر خط 1900 بازگشت.

نمودار طلا

بی اعتنایی گاو‌های خسته وال‌استریت به توئیت‌های قدرتمند‌ترین مرد دنیا

سقوط ناگهانی در حالی بود که طلا در دو روز گذشته روندی ریزشی اما بسیار آرام و خنثی را دنبال می‌کرد. هفته پیش افشین نبوی از ام‌کی‌اس سوئیس  کف بازار این هفته را 1870 دلار، یعنی همان کف بازار سابق برآورد کرده بود که همچنان تهدیدی بر آن وارد نشده‌است. نبوی گفته بود روند صعودی 2 هفته گذشته زیادی بی‌پروا بوده است و به احتمال زیاد اصلاح قابل توجهی به دنبال خواهد داشت.

ترامپ در حین سقوط قیمت طلا و بازار‌های بورس تلاش کرد از سقوط آن با توئیت خود جلوگیری کند. وی درحالی که شاخص «اس‌اند‌پی 500» و «میانگین صنعتی داو جونز» بیش از 0.5 درصد سقوط کرده بودند در توئیتر نوشت: محرک‌های مالی! یا کار را کامل انجام دهید  یا به «خانه هاتون بروید». (اصطلاح «!Go big or Go Home» به معنای «بزرگ برو یا به خانه برو!» جمله‌ای است که به انجام جدی یک کار یا بکارگیری تمام تلاش خود، توصیه دارد.)

نوئیت ترامپ

این عبارت به شکلی دیگر هفته پیش توسط ترامپ منتشر شده بود که به افزایش طلا و بازار‌های بورس آمریکا موجب شده بود. که البته این بار کارساز نبود.

>>>>بیشتر بخوانید
صعودآرام و پیوسته طلا در روز پایانی بازار‌؛ سیگنال‌های محرک جدید مالی آمریکا به بازار طلا

پلوسی و صندوق بین‌المللی پول؛ دو پیام مخالف با نتایج یکسان

امروز نانسی پلوسی، سخنگوی مجلس نمایندگان ایالات متحده گفت که آخرین بسته پیشنهادی کمک‌های مالی ویروس کرونا (بسته 1.8 تریلیون دلاری) که توسط رئیس جمهور آمریکا مطرح شده بود کمتر از آنچه چیزی است که مردم آمریکا به آن نیاز دارند.

در مقابل، صندوق بین المللی پول، امروز اشاره کرد که بهبود اقتصادی کمی سریعتر از آنچه در ابتدا پیش بینی شده بود اتفاق افتاده است، و بنابراین ما را به این باور می رساند که در سراسر جهان می توان به محرک کمتری نیاز داشت. صندوق بین المللی پول گفت که پیش بینی‌ها برای اقتصاد جهانی «کمتر وخیم هستند» زیرا کشورهای ثروتمند و چین سریعتر از حد انتظار گشایش یافته‌اند.

IMF-Managing-Director-Kristalina-Georgieva-at-the-virtual-IMFC-press-conference-during-the-2020-IMF-World-Bank-Spring-Meetings-April-16-2020.-Credit-IMF-Joshua-Roberts

بازار دیگر فلزات نیز ریزشی بود. نقره با 3.8 درصد سقوط به 24.15 دلار در هر اونس رسید، پلاتین با 0.8 درصد کاشه  داشت و به 866.03 دلار رسیدند و پالادیوم 2.8 درصد ریزش کرد و به برروی 2.334.18 دلار قرار گرفت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید