جهت یابی روند قیمت سکه از دو مسیر؛

وقت تماشا در بازار سکه

کدخبر: ۳۶۹۷۸۷
بازار سکه امروز با خرده نوسان روبرو است و برخی پیش بینی می کنند معامله گران در این بازار به تماشا بنشینند.
وقت تماشا در بازار سکه

به گزارش اقتصاد نیوز، شواهد نشان می دهد تا روز تقویمی 13 آبان بازار اوج و فرود زیادی نداشته باشند و روند کم نوسانی را ادامه دهند. اما در میان تمام بازارهای دارایی سکه از جمله بازارهایی است که می تواند از این قاعده جدا باشد و یک نزول را تجربه کند.

آرایش اصلی در بازار سکه

در بازارها سه حالت وجود دارد؛ فروش، خرید و تماشا. معامله گران حرفه‌ای توصیه می‌کنند که در بازارها الان وقت تماشا است؛ اما گروهی که در بازار از قبل خرید داشته‌اند تلاش دارند مرزهای قیمتی را حفظ کنند تا وارد زیان شدید نشوند. در بازار سکه این تقلا بیش از سایر بازارها است؛ زیرا قیمت سکه مدت‌ها با موتور خاموش صعودی بود همین عامل موجب شد حباب قیمتی در این بازار که استخراج‌شده از ارزش دلار و اونس در بازار است بزرگ‌تر شود. بازدهی این قطعه گران‌بها در حال سبقت از بورس است بنابراین در طول دوره رونق مشتری زیادی به خود جذب کرد اما حال که انتظارات در سایر بازارها تعدیل‌شده سکه بازان تلاش دارند با کمترین تلفات از وضعیت مه‌آلود کنونی عبور کنند.

ارز و سکه

پیش‌بینی قیمت سکه از منظر طلا

قیمت طلای جهانی در تله 1900 دلار گیرکرده است. بامداد امروز طلا گرچه کمی بالاتر از مرز 1900 دلار بسته شد اما بسیاری از معامله گران این بازار نیز منتظر روشن شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا هستند. برای بازار جهانی طلا نتیجه انتخابات از جنبه سیاست‌های انبساطی اهمیت دارد. اگر این سیاست‌های آغاز شود به دلیل پیامدهای تورمی به نفع طلا است.

اما فعلاً به دلیل پیچیده شده روند انتخابات معامله گران سعی می‌کنند بر اساس حدس و گمان حرکت نکنند. ازاین‌رو طلا قدرت شارژ قیمت سکه در ایران را حداقل برای امروز ندارد.

پیش‌بینی قیمت سکه از کانال دلار

روز سه‌شنبه، در بازار ارز دو گروه خریداران و فروشندگان حاضر نشدند با ریسک زیادی اقدام به معامله کنند. هر دو به دنبال گرفتن نوسانات کوچک بودند. دیروز قیمت دلار بالای 28 هزار و 500 تومان نگه‌داشته شد. دلار برای پیش روی سقف 29 هزار تومان را در برابر خود دارد. از طرف دیگر بازار ساز باعرضه اسکناس در بازار متشکل بر بازار مسلط به نظر می‌رسد. سقف نرخ در نیما که به‌طور نامحسوس برگشته بود مجدداً برداشته‌شده است و صادرکنندگان فعال‌تر شده‌اند. برای جریان تجارت دیروز نیز تصمیم‌های جدیدی گرفته شد. در این مکانیسم صادرکنندگان به‌استثنای شرکت‌های پتروشیمی و فولادی برای واردات مواد اولیه از مسیر جدیدی نیز می‌توانند اقدام کنند. این خبرها در کنار تحرکات بازار ساز و عدم قطعیت‌های سیاسی‌کار ارز برای عبور از کانال 20 هزار را سخت کرده است. با این حساب سکه امروز برای زورآزمایی روی دلار هم نمی‌تواند حساب کند.

دامنه نوسان قیمت سکه

سکه در چند روز اخیر در دامنه 13 میلیون و 500 هزار تومان تا 14 میلیون و 300 هزار تومان در نوسان بوده است. بازار با سیگنال کاهش یا افزایشی خاصی روبرو نبود. تنها اتفاق به انجام معاملات فردایی پشت مرز 14 میلیون مربوط می‌شود. به همین دلیل می‌توان گفت در بازار سکه امروز ممکن است بسیاری به تماشا بنشینند و معامله گران وسط میدان نیز به خرده نوسان دل‌خوش کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید