گزارش پایان روز بازار‌های جهانی + نمودار

مبارزه طلای زرد و سیاه در رینگ کرونا

کدخبر: ۳۷۲۹۹۱
قیمت هر اونس طلا در پایان ساعات و هفته کاری بازار‌های جهانی 0.5 درصد افزایش یافت. این دومین روز متوالی افزایشی برای طلا بوده است. اما قیمت نفت خام که در طول هفته افزایشی بود امروز کمی ریزش کرد، قیمت نفت خام وست تگزاس امروز 2.6 درصد کاهش داشت.
مبارزه طلای زرد و سیاه در رینگ کرونا

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت اونس طلا با بسته شدن بازارهای جهانی در روز جمعه 10 دلار افزایش داشت و به 1887 رسید. در مجموع، دو روز گذشته قیمت اونس طلا  بیش از 20 دلار افزایش یافت. قیمت طلا دوشنبه با انتشار خبر توسعه واکسن فایزر-بایون‌تک با ریزشی شدیدی هفته خود کاری خود را آغاز کرد. قیمت طلا که از نا‌ اطمینانی و مشکلات اقتصادی نفع بسیاری می‌برد، در آغاز هفته با این خبر 100 دلار متضرر شد. در حالی که بازار توانسته بخشی از سقوط آن روز را جبران کند، اما قیمت طلا از آغاز هفته 3.3 درصد یا 63 دلار کاهش قیمت داشته، و از کانال 1900 به 1800 نقل مکان کرده است. 

نمودار طلا

سقوط نفت صعودی

در بازار نفت اما اوضاع بر عکس بود. نفت خام که در نتیجه محدودیت‌ها بخش مهمی از تقاضای خود را از دست داده، با خبر واکسن جانی دوباره‌ای گرفت. قیمت هر بشکه نفت خام وست تگزاس پس از دوشنبه نیز روندی افزایشی پیش ‌گرفت. اما در روز جمعه قیمت آن پس از هفته‌ای صعودی نزدیک به 2 درصد سقوط کرد و به 40.1 دلار رسید. قیمت نفت خام اما در پایان هفته اما همچنان بیش از 4 درصد افزایش داشته است. بالاترین قیمت هر بشکه نفت خام وست تگزاس 43 دلار و پایین ترین 37 دلار خریداری شد. 

نمودار نفت خام

اگرچه اخبار مثبت واکسن موجب افزایش قیمت‌ها در  این هفته شد، اما نیروی دیگر، یعنی افزایش شمارش مبتلایان جدید و بازگردانی محدودیت‌ها در اروپا در نهایت کمی از انتظارات بازار برای چشم انداز تقاضای سوخت بهبود یافته کاست. در هیمن رابطه، آخرین آمار مبتلایان جدید آمریکا با بیش از 163 هزار نفر رکورد جدید ثبت کرد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید