کرونا بر واکسن در بازار طلا چیره می شود؟ +نمودار

پیش بینی قیمت طلا در هفته جاری

کدخبر: ۳۷۳۱۷۷
طبق دو نظرسنجی کیتکو احساسات کوتاه مدت در بازار طلا همچنان صعودی است، زیرا بازار همچنان پس از شروع هفته با بدترین افت یک روزه در هفت سال گذشته، روند صعودی را طی می کند.
پیش بینی قیمت طلا در هفته جاری

به گزارش اقتصاد نیوز، آخرین نظرسنجی هفتگی طلا کیتکو نشان می‌دهد اکثریت واضح تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران مین استریت (عمومی) قیمت طلا در هفته جاری را صعود می‌بینند. این احساس در حالی است که قیمت هر اونس طلا پس از کاهش بیش از 5 درصدی روز دوشنبه،  توانست حمایت مهم 1850 دلاری را حفظ کند. به نظر می‌آید که اثرات شوک واکسن اکنون خنثی شده است و تا خبر بعدی بازار رو به افزایش می‌رود. به گفته تحلیل‌گران تشدید افزایش موارد کرونا در روز‌های گذشته، انتظار برای محرک‌های بیشتر دولت نیز افزایش داده‌ است. 

فروش روز دوشنبه در حالی صورت گرفت که فایزر و بایون‌تک یک واکسن احتمالی برای ویروس کووید-19 را اعلام کردند. اگرچه امیدواری بسیاری به بهبود  اقتصادی در افق آینده وجود دارد و دنیا می‌تواند از ویروس عبور کند، اما تحلیلگران خاطرنشان کرده‌اند که زمان نسبتاً زیادی لازم است تا هر واکسنی در سطح جهانی تولید شود. در همین حال، تحلیل‌گران می‌گویند که ویروس از قبل خسارت ناگفته‌های به اقتصاد جهانی وارد کرده است که به راحتی برطرف نخواهد شد. 

نظرسنجی هفتگی کیتکو

اگرچه احساسات در بین تحلیلگران وال‌استریت از رکورد هفته گذشته پایین آمد، اما اکثریت واضح هنوز در کوتاه مدت قیمت‌های بالاتری را در نظر دارند. این هفته 17 تحلیلگر در نظرسنجی شرکت کردند. در مجموع 10 رای دهنده - 59 درصد - امید به افزایش قیمت طلا در هفته آینده داشتند، یک تحلیلگر - 6 درصد - باور داشت که قیمت طلا کاهش می‌یابد و شش تحلیل‌گر-  35 درصد - نسبت به طلا بی‌طرف یا خنثی بوند.

در نظرسنجی عمومی، در مجموع 1511 رأی آنلاین داده شد. در میان این افراد، 924 رأی دهنده - 61 درصد - اظهار کردند که در  این هفته طلا  صعود می‌کنند. 281 نفر دیگر - 19 درصد - گفتند که نظر آنها بر روی طلا نزولی است، در حالی که 306 رای دهنده، یا - 20 درصد - بی طرف بودند.

نظرسنجی طلا

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید