گزارش پایان روز بازار‌های جهانی + نمودار

یکه تازی بیت کوین در بازارها/ قیمت طلا دوباره می درخشد؟

کدخبر: ۳۷۳۸۵۴
قیمت هر اونس طلا در پایان روز سه‌شنبه 0.4 درصد کاهش یافت. این کاهش قیمت تنها در ساعت پایانی بازار نیویورک صورت گرفت. بازار بیت‌کوین اما امروز با 5 درصد افزایش، به صعود ادامه داد و سقف جدیدی در درهم شکست.
یکه تازی بیت کوین در بازارها/ قیمت طلا دوباره می درخشد؟

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت اونس طلا با بسته شدن بازار نیویورک 8 دلار کاهش یافت و به 1880 دلار رسید. قیمت طلا از ابتدای روز روندی بسیاری آرام و کم نوسانی و بدون تغییر را طی می‌کرد، اما این روند کمی در ساعت پایان بازار‌های جهانی تغییر کرد. این کاهش همزمان با سخنرانی اعضای کمیته بازار باز فدرال رزرو آمریکا صورت گرفت. در سخنرانی‌های اعضای این بانک مرکزی، حرف‌های گذشته تکرار شد، اما نکته مهم این بود که خبری از اقدام جدیدی نیز نبود و به‌ نظر می‌رسد فدرال رزرو در میان‌مدت تصور می‌کند نیازی به تلاش‌های بیشتر برای بهبود اقتصادی لازم نیست. 

در نیمه هفته کاری این نوسانات پایان بازار دو نکته مهم را نشان می‌دهند: اول این که به‌ نظر می‌رسد، بازار طلا مجدداً پس از هفته‌ها  واکنش به اخبار اقتصادی  بازگشته - در حالی که نزدیک به دو ماه است پیرو اخبار انتخابات و اخیراً واکسن بوده است.  نکته دیگر این است که این بازار با حمایت قوی در کف 1860 دلار ، همچنان در کمین 1900 دلار قرار دارد. 

نمودار طلا

شکست سقف 17 هزار بازار بیت‌کوین؛ اصلاح یا آغاز؟

در بازار بیت‌کوین در هفته‌های گذشته گاو‌های صعودی بازار در حال شکست دیوار‌های روانی، یکی پس از دیگری بودند. حال سؤالی که اکنون بسیار پرسیده می‌شود این است که گاوها کی به استراحت می‌روند و خرس‌ها نزولی چه زمانی به بازار بازمی‌گردند. در این رابطه بسیاری می‌گویند که بیت‌کوین تا قیمت 20 هزار دلار صعودی خواهد بود و بعد از آن رو به اصلاح نزولی می‌رود. اما بسیاری نیز این اصلاح را نزدیک‌تر می‌بینند.

قیمت بیت‌کوین در روز سه شنبه با عبور از 17 هزار دلار به 17.8 هزار دلار هم صعود کرد. آخرین قیمت بیت‌کوین، با بیش از 700 دلار افزایش بر روی 17.6 هزار دلار قرار دارد. 

نمودار بیت کوین

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید