آرامش در بازار جهانی با آغاز جشن شکرگزاری؛

افزایش نامحسوس قیمت طلا /کرونا علیه نفت شد

کدخبر: ۳۷۵۵۶۴
در معاملات امروز بازار جهانی، طلا ۰.۴۷ درصد و نقره ۰.۴۹ درصد در معاملات آسیا افزایش قیمت داشتند و به نظر می‌رسد این دو فلز گرانبها روندی افزایشی را در معاملات اروپا تجربه کنند.
 افزایش نامحسوس قیمت طلا /کرونا علیه نفت شد

به گزارش اقتصادنیوز، با آغاز جشن شکرگزاری و تعطیلی کم‌وبیش جهان در پی اوج گیری مجدد شیوع کرونا، بازارها روندی آرام داشتند و نوسان آنچنانی دیده نشد.

صعود غیرمحسوس قیمت اونس جهانی

در معاملات امروز بازار جهانی، طلا ۰.۴۷ درصد  و نقره ۰.۴۹ درصد در معاملات آسیا افزایش قیمت داشتند و به نظر می‌رسد این دو فلز گرانبها روندی افزایشی را در معاملات اروپا تجربه کنند.

در حال حاضر قیمت هر اونس طلا هزار و ۸۱۴ دلار سنت است. البته این میزان صعود، در مقایسه با افتی که در روزهای دوشنبه و سه شنبه در بازار دیده شد، رشد محسوسی نیست اما در حال حاضر پشتیبانی از این دو فلز گرانبها  در بازارهای جهانی وجود دارد.

قیمت اونس

معامله گران احساس خطر کردند

از سوی دیگر بعد از بسته شدن سهام نیک‌کی ژاپن ۲۲۵، با ۰.۹۱ درصد بیشتر، معامله‌گران احساس خطر کردند. شاخص شانگ‌های نیز با صعود ۰.۲۲ درصد رو به رو شد. 

یورو بالا رفت، پوند کم آورد

بر اساس گزارش کیتکو، بیشتر معاملات فلزات پایه، روند خوبی داشتند. مس ۰.۷۶ درصد، روی ۰.۷۱ درصد، سرب ۰.۵۹ درصد ، نیکل ۰.۳۶ درصد و قلع ۰.۰۹ درصد افزایش داشته است. در فضای ارزهای خارجی نیز یکبار دیگر یورو در بالای صفحه قرار دارد اما پوند در برابر ارزش JPY و USD کم آورده است.

سقوط بیت‌کوین

براساس گزارش سی‌ان‌بی‌سی، بیت کوین در کمتر از 24 ساعت پس از رسیدن به بالاترین رقمی که از پایان سال 2017 مشاهده نشده بود، حدود ۳ هزار دلار سقوط کرد.

قیمت بیت کوین در ظهر روز گذشته ۱۹ هزار ۳۷۴ دلار معامله شد. اما بعد از آن روند نزولی خود را آغاز کرد. بر اساس داده‌های سایت کوین‌دسک ، ضرر و زیان یکشنبه سرعت گرفت و قیمت این ارز دیجیتالی از ۱۸ هزار و ۸۲۴  دلار در ساعت 2 بامداد پنجشنبه به وقت لندن به ۱۶ هزار و ۸۵۷ دلار ساعت ۹ صبح کاهش یافت.

بیت کوین در سال 2020 دچار نوسان شدیدی شده و بیش از ۱۵۰ درصد در یک جهش ناگهانی افزایش یافته است و علاقه مندان به سرمایه‌گذاری به خصوص در شرایط همه‌گیری کرونا، به سوی این ارز جذب شدند. 

آخرین سقوط در حالی است که بسیاری پیش بینی می کردند ارز رمزنگاری شده به زودی به بالاترین رقم یعنی ۲۰ هزار دلار برسد.

کووید - 19 علیه نفت

وال استریت ژورنال روز چهارشنبه با استناد به اسناد داخلی اکسون که در اختیار داشت، گزارشی منتشر کرد که در پی همه‌گیری ، اکسون موبیل انتظارات خود را در مورد قیمت نفت طی هفت سال آینده به طور قابل توجهی کاهش داده است. این شرکت انتظار دارد هر بشکه نفت خام برنت تا سال ۲۰۲۵ به طور متوسط بین 50 تا 55 دلار باشد.

اکسون برخلاف همتایان خود در اروپا ، مفروضات داخلی خود را درباره قیمت نفت به طور علنی فاش نمی کند.

با وجود فشار سهامداران هم شرکت اکسون و هم دیگر شرکت بزرگ آمریکایی ، شورون ، پیش بینی قیمت نفت داخلی خود را در شرکت خود نگه می‌دارند.

طبق اسناد داخلی اکسون از ماه سپتامبر که توسط ژورنال بررسی شد ، سال گذشته این شرکت انتظار داشت که بشکه نفت خام برنت تا سال 2025 به طور متوسط 62 دلار در هر بشکه و در سال 2026 و 2027 به 72 دلار در هر بشکه افزایش پیدا کند. اما در حال حاضر برای پنج سال آینده 55 دلار و هر بشکه 60 دلار برای 2026 و 2027 پیش‌بینی شده است.

در حال حاضر قیمت هر بشکه نفت ۴۵ دلار و ۳۵ سنت است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید