آخرین نظرسنجی ها درباره اونس؛ نبرد خوش بینی و بدبینی

پیش بینی قیمت طلا در هفته جاری

کدخبر: ۳۷۸۷۴۰
اقتصاد نیوز: در حالی که برخی سرمایه گذاران در انتظار هستند تا قیمت طلا از مرز 1850 دلار عبور کند و به سطوح جدید حرکت کند اما احساسات افزایشی در بازار تضعیف شده است.
پیش بینی قیمت طلا در هفته جاری

 

به گزارش اقتصاد نیوز، بر اساس آخرین نتایج نظرخواهی کیتکو نیوز ، احساسات کوتاه مدت به بازار طلا متفاوت است.  برخی از سرمایه گذاران انتظار دارند مقاومت سطح 1850 دلار در برابر قیمت طلا به پایان برسد و اونس وارد مسیر صعودی شود.

اما برخی تحلیلگران هشدار می دهند با توجه به تعطیلات کریسمس فصل طلا به سرعت در حال تمام شدن است زیرا در این مقطع حجم معاملات کاهش پیدا می کند و نوسانات قیمت شدید می شود. بنابراین با نزدیک شدن به کریسمس باید از بازار خارج شد.

اوله هانسن ، رئیس استراتژی کالای بانک ساکسو(بانک دانمارکی) ، گفت: من فکر می کنم سرمایه گذاران باید خریدهای تحویل آینده خود را ببندند و در ژانویه(دی ماه) مجدد به بازار  بازگردند.

آینده طلا از دید وال استریت

برای هفته جاری یک رقابت نسبتا تنگ بین تحلیلگران وال استریت وجود داشت که نشان می دهد جهت گیری مشخصی در مورد احساسات بازار وجود ندارد. این هفته 15 تحلیلگر در نظرسنجی شرکت کردند. در مجموع پنج رأی دهنده یا 33٪ افزایش قیمت طلا در هفته آینده را پیش‌بینی کردند. در همان زمان ، شش تحلیلگر ، یا 40٪ ، کاهش قیمت ها را انتظار دارند. سرانجام ، چهار تحلیلگر یا 27٪ در مورد قیمت طلا بی طرف بودند و اعتقاد دارند بازار رنج خواهد بود یعنی در محدوده کنونی نوسان دارد.

پیش بینی قیمت طلا از سرمایه گذاران خرد که مین استریت معروف است همچنان روند صعودی را پیش‌بینی می‌کنند. برای هفنه پیش رو در مجموع 1507 رأی در نظرسنجی های آنلاین به دست آمد. در میان این افراد ، 820 رأی دهنده یا 54٪ اظهار داشتند که هفته آینده طلا روندی افزایشی خواهند داشت. 428 شرکت کننده دیگر ، یا 28٪ ، گفتند که در هفته جاری روند نزولی خواهد بود، در حالی که 259 رای دهنده ، یا 17٪ ، در برابر فلز گرانبها بی طرف بودند.

نظرسنجی طلای کیتکو

پیش بینی بدبینانه از قیمت طلا

بازار طلا هفته گذشته را نسبتا خنثی به پایان رساند. معاملات تحویل آتی طلای فوریه آخرین بار با هر اونس 1884 دلار معامله شد که حدود 6 دلار نسبت به هفته گذشته افزایش داشت.

هانسن گفت که اگرچه او نسبت به طلا بی طرف است ، اما همچنین نگران است که  کف قیمت طلا تا پایان سال پایین تر رود.

هانسن اضافه کرد که بازار همچنین یک الگوی کوتاه مدت را تشکیل می دهد و اگر کف قیمت 1825 دلار را بشکند ، قیمت‌ها می توانند پایین ترین سطح ماه نوامبر را دوباره تجربه کنند.

کالین سیزینسکی ، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت سرمایه گذاری مستقل سیا نیز می گوید که او هم به نوسان میانگین 50 روزه طلا توجه می‌کند.

به گفته او چهار بار بازار در میزان میانگین نوسان 50 روزه (میانگین متحرک 50 روزه با جمع بندی 50 داده  گذشته و سپس تقسیم نتیجه بر 50 محاسبه می شود ) شکست خورده است. او می گوید:من فکر می کنم که تا پایان سال میلادی قیمت طلا در  کانال معاملاتی 1800 دلار معلق باشد.

مارک چندلر ، استراتژیست ارشد بازار در بانوکبورن (شرکت تجارت بازارهای سرمایه) ، گفت که از آنجایی که بازارطلا زیادی برای رسیدن به قیمت‌های بالاتر دست و پنجه نرم کرده، به نظر در ادامه کمی راکد باشد.او پیش‌بینی می‌کند که قیمت طلا ابتدا به 1820 دلار و سپس به1800 دلار رسد.

پیش بینی خوش بینانه از بازار طلا

با این حال ، همه تحلیلگران انتظار ندارند هفته آینده قیمت‌های پایین تری را شاهد باشند. آدریان دی ، رئیس و مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدرین دی گفت که او در کوتاه مدت نسبت به طلا بی طرف است اما نظر او همچنان در مورد قیمت های بالاتر است.

او معتقد است : طلا هفته آینده به طور احتمالی در یک محدوده کوتاهی معامله خواهد شد ، هرچند انتظار دارم که روند رو به بالا باشد. طلا از شکست میانگین نوسانات 200 روزه و کاهش چشم‌گیر، جان سالم به در برد. به همین دلیل من بیشتر معتقد هستم مسیر صعودی را در پیش خواهد گرفت.

برخی از تحلیلگران همچنان به پتانسیل رشد طلا نگاه می کنند ، به ویژه که دلار آمریکا همچنان شاهد فشار شدید فروش است.

چارلی ندوس ، استراتژیست ارشد بازار لاساله، گفت که هفته پیش رو ضعف بیشتری در دلار آمریکا مشاهده می کند که این اتفاق از قیمت طلا پشتیبانی خواهد کرد.

ندوس گفت: هفته پیش رو کالج انتخاباتی رأی می دهد و بایدن به طور رسمی رئیس جمهور منتخب خواهد شد. من فکر می کنم این بدان معناست که ما می توانیم انتظار داشته باشیم که در سال جدید انگیزه هایی داشته باشیم و این بر دلار آمریکا تاثیر می گذارد.

آدام باتون ، استراتژیست ارشد بازار در Forexlive.com گفت که همراه با دلار ضعیف تر ، طلا صعودی خواهد بود. زیرا پایان دسامبر شروع یک دوره فصلی قوی برای این فلز گرانبها است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید