هرات یا امارات؛ کدامیک روند ارز را درست حدس می زند؟

سوخت هیجان در قیمت دلار

کدخبر: ۳۷۸۷۴۳
دلار پس از 30 روز نوسان در محدوده 26 هزار تومان می تواند در آخرین روزهای پاییز وضعیت خود را تعیین تکلیف کند.
سوخت هیجان در قیمت دلار

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار نزدیک به 30 روز است که بالای کانال 26 هزار تومان را تجربه نکرده است. در روزهای اخیر هم با وجود اینکه، اسکناس آمریکایی توانست خط 26 هزار تومانی را بشکند، هیجان زیادی به بازار وارد نشد و در نهایت هم نبود تقاضای قوی برای دلار منجر به آن شد که به کانال پایین تر بازگردد.

 به گفته برخی فعالان، معامله گران بازار ارز بیشترین هیجانات ممکن را در مهرماه تجربه کردند، ولی پس از اینکه از خروج ترامپ از کاخ سفید اطمینان نسبی یافتند، دیگر تمایل ندارند که به بازار ارز به عنوان مکان امنی برای سفته بازی وارد شوند.

تاکتیک معامله گران پس از تغییر چشم انداز انتظاری تغییر کرده است و در حال حاضر  بیشتر به دنبال کسب سود از نوسانات کوتاه مدت هستند. به باور تحلیل گران، زمانی که تقاضای سفته بازی خاصی در بازار وجود ندارد، می توان گفت که سوخت خاصی برای بالا رفتن هیجان قیمت فراهم نیست و تا زمانی که شرایط انتظاری بر هم نخورد، دشوار است که بازار به نزدیکی سقف های قبلی برسد.

قیمت سکه و دلار

پیش بینی قیمت دلار از بازارهای مجاور

معمولا معامله گران ارزی به دو بازار توجه دارند هرات و دوبی امارات. هرات پس از آنکه بخشی از صرافان با هدف انتقال ارز و جذب بازار این کشور در آنجا شعبه زدند برای بازار ارز ایران اهمیت پیدا کرد. کارکرد دیگر هرات برای معامله گران فردایی است که از طریق آن به رصد بازار و قیمت دلار در روزهای آتی می بپردازند.

 در اولین روز هفته بازارارز یک سیگنال افزایشی از هرات افغانستان دریافت کرد که می تواند موجب شود بازار داخلی بار دیگر به کانال 26 هزار تومان بازگردد. به گفته برخی فعالان، دلار در هرات افغانستان در اواخر روز توانسته بود محدوده حمایتی 25 هزار و 800 تومانی را حفظ کند و این مساله به صورت انتظاری می تواند روند بازار ارز در روز جاری را تحت تاثیر قرار دهد.

اما بازار دیگری که برای قیمت دلار در تهران خاصیت سیگنالی دارد نرخ درهم امارات است که معمولا با مرکزیت دوبی شناخته می شود. درهم دوبی بیشتر به تقاضاهای تجاری پاسخ می دهد.

در مقابل حمایت قیمت دلار در بازار هرات، قیمت حواله درهم خط بسیار مهم 7 هزارو 200 تومانی را از دست داد. تحلیل گران افت درهم به زیر این خط را به معنای افزایش بیشتر فروش ها دانسته اند و به تبع آن، انتظار دارند قیمت دلار در واکنش به افت بیشتر درهم، کاهش بیشتری را به ثبت رساند. بازار ارز شاید در روزهای اخیر کمی به تقاضای فصلی دلخوش باشد، ولی پس از هفته اول دی ماه برای ماندن در سطوح بالا نیاز به انگیزه های تازه دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید