بازارها از سیاست خسته شدند؟

یکه تازی بیت کوین در بی حالی طلا

کدخبر: ۳۸۴۵۱۵
با گذشت یک روز بعد از اعتراضات جنجالی طرفداران ترامپ در آمریکا، خبرها اکثر توجه خود را به این موضوع داده‌اند در حالی که بازار علاقه خاصی نشان نداده است. البته در این مدت بیت‌کوین همچنین به رکوردهای جدیدی دست یافته است.
یکه تازی بیت کوین در بی حالی طلا

به گزارش اقتصادنیوز، بر اساس گزارش سی‌ان‌بی‌سی، بیت کوین با رسیدن به رکورد جدید در روز پنجشنبه سقف40 هزار دلار را شکست و کمک کرد ارزش کل بازار ارزهای رمزنگاری شده را برای اولین بار به بالای 1 تریلیون دلار برساند.

سکه دیجیتال به بالاترین رقم 40 هزار و 188 دلار رسید. بر اساس داده های Coin Metrics، تنها چند ساعت پس از عبور از سطح 39،000 دلار، بیش از هزار دلار افزایش پیدا کرد.

بیت کوین 13.1 درصد بالاتر از روز قبل معامله شد. ارز رمزنگاری شده از ابتدای سال 2021 بیش از 30 درصد افزایش یافته است و در 12 ماه گذشته 400 درصد رشد داشته است.

بر اساس اطلاعات Coinmarketcap ، ارزش کل بازار ارزهای رمزپایه که از بیت کوین و سایر سکه های دیجیتال مانند اتر و تتر تشکیل شده است ، برای اولین بار از 1 تریلیون دلار فراتر رفت. بیت کوین با ارزش بازار بیش از 700 میلیارد دلار ، مهم‌ترین ارز رمزنگاری شده است.

واکنش بازار به اعتراضات در آمریکا

در حالیکه کنگره جو بایدن را به عنوان رئیس جمهور تأیید کرد، سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی توجه زیادی به ناآرامی های واشنگتن داشتند، و به همین ترتیب سهام روز پنجشنبه به بالاترین حد خود رسید.

میانگین صنعتی داو جونز 237 واحد یا 0.8٪ پیشرفت کرد. در یک لحظه ، داو بیش از 300 واحد صعود داشت. شاخص‌های ترکیب نزدک نیز با پیشرفت 2.4٪ ظاهر شد - برای اولین بار بالاتر از 13،000 بود - زیرا سهام مایکروسافت و آلفابت هر دو بیش از 2٪ افزایش یافتند و اپل 3.1٪ رشد کرد. S&P 500 برای اولین بار 1.5٪ پیشرفت کرد و بالاتر از 3800 واحد معامله کرد.

البته کیتکو در گزارش خود نوشت: بازارهای سهام و مالی، معترضین را که بعد از ظهر چهارشنبه به صحن کنگره ایالات متحده حمله کردند و سپس آن را اشغال کردند ، نادیده گرفتند. کنگره مختل شد اما چند ساعت بعد رای به تایید جو بایدن به عنوان رئیس جمهور بعدی ایالات متحده داده شد. حداقل در ابتدا واکنش چندانی در بازار نسبت به انتخاب دو کرسی سنای ایالات متحده آمریکا در جورجیا وجود نداشت که به دموکرات ها اعطا شد.

200608-new-york-stock-exchange-ew-421p_89abf96f68587f0e153e56ef52723145.nbcnews-fp-1024-512

امید به واکسن‌ها

قیمت نفت خام علی رغم دلار قوی تر ، به دلیل موقعیت معامله گران انرژی، در سردرگمی بین محدودیت‌های کرونای جهانی و تصمیمات سعودی ها روند افزایشی پیش گرفت.

با بازگشت نگرانی های شیوع ویروس به آسیا ، چشم انداز تقاضای نفت خام کوتاه مدت همچنان رو به کاهش است. عرضه واکسن در جهان ناامید کننده بود اما خبر مثبت مبنی بر اینکه واکسن‌های بیشتری در صف مهر دریافت مهر تایید هستند ، این نگرانی‌ها را جبران می‌کند. به تازگی ثابت شده آزمایش یک واکسن دیگر به نام COVID Sinovac در برزیل اثر 78 درصدی داشته است و این خبر خوبی برای بازارهای در حال ظهور است.

اگر در پایان سه ماهه اول ۲۰۲۱ بیش از پنج واکسن کرونا در جهان توزیع شده باشد ، قیمت نفت قادر خواهد بود بیشتر نگرانی‌های کوتاه مدت تقاضای نفت را از بین ببرند.در حال حاضر قیمت هر بشکه نفت خام برنت و وست تگزاس اینترمدییت با نوسان اندکی رو به رو شد. هر بشکه نفت خام برنت ۵۴ دلار و ۴۷ سنت، وست تگزاس اینترمدییت ۵۰دلار و ۹۳ سنت است.

gold (8)

 

طلا بفروشید!

قیمت معاملات طلا و نقره در معاملات ظهر روز پنجشنبه در ایالات متحده ، در بازگشت از فشار فروش شدید که روز چهارشنبه مشاهده شد ، ملایم تر شد. سود این دو فلز گرانبها بسیار ناچیز بود ، با این وجود بازارهای سهام ایالات متحده و جهان به افزایش قدرت خود ادامه دادند. معاملات تحویل آتی طلا در فوریه (بهمن) با 5.70 دلار افزایش به 1914.30 دلار رسید و نقره تحویل آتی مارس (اسفند) با 0.218 دلار افزایش و به 27.255 دلار رسید.قیمت طلای نقدی نسبت به ۳۰ روز گذشته ۲.۴ درصد افزایش داشته و نسبت به یک سال پیش خود حدود ۲۲ درصد رشد داشته است.بر اساس گزارش اینوستینگ، به سرمایه‌گذاران فروش قوی را پیشنهاد می‌کند، در حالی که در روز گذشته معامله را پیشنهاد نمی‌کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید