خروج موقت از بازار اسکناس آمریکایی

دلار، پمپئو را جدی می گیرد؟

کدخبر: ۳۸۵۷۱۰
هر گاه مسیر افزایش سخت می شود معامله گران بازار سیاست را به بازار دلار گره می زنند این بار پمپئو بهانه ای برای نوسان گیری شده است.
دلار، پمپئو را جدی می گیرد؟

به گزارش اقتصادنیوز، صحبت های پمپئو، سکوی جدید نوسان گیران برای پرتاب دلار به کانال 25 هزار تومانی خواهد شد یا بازار ارز بار دیگر به وقایع سیاسی بی اعتنا خواهد بود؟

 روز سه شنبه، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، ادعا کرد که بین ایران و القاعده ارتباط عمیقی برقرار است؛ نوسان گیران سعی داشتند که بین این ادعا و افزایش احتمال تهدیدهای نظامی ارتباط برقرار کنند. با این حال، شواهد از معاملات پشت خطی نشان می داد که بازیگران بزرگ صحبت های وزیر امور خارجه آمریکا را جدی نگرفته اند. حتی بعد از ساعت 6 بعدازظهر، اسکناس آمریکایی بیشتر زیر محدوده 24 هزار و 900 تومانی نوسان کرد که نشان از خروج موقت برخی معامله گران از بازار می داد، چرا که صبح سه شنبه بازار بالای مرز 25 هزار تومانی نوسان داشت.

 برخی معامله گران باور داشتند، بازار صحبت های پمپئو را جدی نمی گیرد، گروهی از آن ها معتقد بودند، اسکناس آمریکایی با کمک عوامل دیگری می تواند رفتار افزایشی از خود نشان دهد.

امید معامله گران فنی به بازگشت دلار

یکی از متغیرهایی که افزایشی های بازار را امیدوار می کند، نزدیک شدن اسکناس آمریکایی به محدوده 24 هزار و 800 تومانی است. در روزهای اخیر بازار توانسته است در این نقطه با افزایش موقت خریدها رو به رو شود. هم چنین نرخ حواله درهم هم چنان بالای سطح 6 هزار و 950 تومان قرار دارد که اجازه نزول را به راحتی به دلار نمی دهد.

 در مقابل این دیدگاه ها، بازیگرانی قرار دارند که عنوان میکنند، انگیزه ای برای خرید ارز در بازار وجود ندارد و به همین یک دلیل، بازار ظرفیت رشد بیشتر را نخواهد داشت. از نگاه آن ها موج دیگری از فروش دلار با نزدیک شدن به اول بهمن در راه خواهد بود، زمانی که بایدن کار خود را در کاخ سفید به صورت رسمی آغاز می کند.

دلار پشت خطی

قیمت دلار از کانال دوبی و هرات

نرخ حواله درهم از قیمت دلار در کانال 25 هزار تومان حمایت می کند اما تحلیل گران فنی عدد طلایی درهم را که نماد جهت دهی به معاملات است برای بازار امروز پایین آورده اند تا سیگنال کاهشی به قیمت ارز باشد در مقابل در معاملات پشت خطی نرخ دلار در بازار هرات به قیمت بازار تهران نزدیک شد.

دلار هرات می تواند کفی برای قیمت در بازار تهران محسوب شود و اگر در برابر شکست مقاوم باشد اجازه نمی دهد قیمت اسکناس دلار در بازار تهران پایین بیاید. با این وجود برخی تحلیل گران فنی به معامله گران پیشنهاد می دهند در هر افزایش قیمتی فروشنده باشند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید