هفته سقوط برای بیت کوین

خبر خوش نفتی برای ایران

کدخبر: ۳۸۷۵۹۰
اقتصادنیوز: با آغاز مدیریت جو بایدن، هند اعلام کرد که امید دارد مجدد از ایران نفت وارد کند و بازارهای دیگر نیز امید به آینده بهتری دارند.
خبر خوش نفتی برای ایران

براساس گزارش اقتصادنیوز، این روزها برای بازارها روزهای  پرخبری است. بیت‌کوین پنج روزه متوالی روند کاهشی داشته، طلا نوسانات زیادی را تجربه کرد و کشورهای نفتی امید به بهبود وضعیت اقتصادی با حضور جو بایدن دارند.

براساس گزارش کیتکو، قیمت معاملات آتی طلا با وجود همه نوسانات از سطح پایین هفتگی خود جهش های خوبی انجام داد. شاخص‌های سهام ایالات متحده که به بالاترین رکورد رسیده اند می توان ادعا کرد که فلزات با توجه به روند ثبت رکورد در بازار سهام ، روند بدی ندارند.

بازار

معاملات آتی طلا در فوریه (بهمن) با 1.90 دلار کاهش به 1864.60 دلار رسید و نقره مارس (فروردین) با افزایش قیمت 0.69 دلار با 25.835 دلار در هر اونس افزایش یافت. قیمت هر طلای نقدی ۱۸۶۹ دلار شد که ۲.۵ دلار کاهش را نشان می‌دهد. بیشترین قیمتی که در روز تجربه کرد ۱۸۷۵ دلار بود که با پایین‌ترین قیمت روز، ۱۸۵۷ دلار، ۱۸ دلار تفاوت داشت.

سایت اینوستینگ از خرید طلا میان سرمایه‌گذارها خبر داد.

بازار

سقوط پنج روز متوالی بیت کوین

براساس گزارش سی‌ان‌بی‌سی، بیت کوین برای پنجمین روز سقوط کرد و ضرر ارز دیجیتال را طی 48 ساعت  بیش از 10 درصد رساند و میلیاردها دلار از بازار رمزنگاری را از بین برد.

بر اساس اطلاعات وب سایت کوین‌دسک، قیمت بیت کوین در روز پنجشنبه با 8 درصد افت به 31،007 دلار رسید و برای اولین بار از 11 ژانویه (۲۲ دی) به زیر 32،000 دلار رسید.

ارزشمندترین سکه دیجیتال جهان چند هفته اخیر را با روند افزایشی تجربه کرده است ، و در اوایل این ماه مدت کوتاهی به 41،940 دلار رسیده است ، قبل از آنکه هفته بعد به شدت سقوط کند. دلیل آخرین نوسان آن بلافاصله مشخص نبود ، اما سرمایه گذاران به CNBC گفتند که احتمالاً تصحیح روند طبیعی بوده است.

بازار

کاهش نرخ بیکاری بیش از حد انتظار

بازار کار ایالات متحده همچنان شاهد سطح بالایی از بیکاری است اما تعداد کارگران متقاضی مزایای اولیه بیکاری بیش از انتظار کاهش یافته است.

روز پنجشنبه وزارت کار ایالات متحده گفت که مطالبات هفتگی بیکاری با کاهش 26،000 به 900،000 نفر رسید ، این در حالی است که پیش‌بینی می شد در هفته گذشته 926،000 نفر بیکاری خود اعلام کردند.

امید هند به ایران

هندردرا پرادان ، وزیر نفت هند در مصاحبه ای با تلویزیون بلومبرگ گفت هند امیدوار است که بتواند تأمین کنندگان نفت خود را تحت دولت جدید ایالات متحده متنوع کند در واقع این امید ناشی از احتمال بالای کاهش محدودیت های صادرات نفت ایران و ونزوئلا است.

پرادان با اشاره به سیاست های پیش بینی شده از سوی جو بایدن ، رئیس جمهور ایالات متحده ، به بلومبرگ گفت: «برخی تغییرات ژئوپلیتیکی رخ خواهد داد.»

نفت طلا

وزیر هند ، اظهارات ماه گذشته خود را تکرار کرد ، زمانی که گفت سومین واردکننده بزرگ نفت در جهان دوست دارد فرصت های بیشتری برای کار در جهت متنوع سازی منابع نفت خود داشته باشد ، از جمله از طریق از سرگیری واردات نفت از ونزوئلا و ایران در زمان رئیس جمهور بایدن.

دولت ترامپ از سال 2018 تحریم ها علیه ایران و ونزوئلا را تشدید کرده بود و می خواست فروش نفت از دو کشور را قطع کند.

در حال حاضر قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت با کاهش ۲۰ سنت به قیمت ۵۳ دلار ۷ سنت رسید. همچنین نفت برنت نیز با کاهش ۳ سنت به ۵۶ دلار و ۵ سنت رسید. به طور کلی امروز بازار نفت با آرامش سپری کرد.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید