نوجوانان با پیشکسوتان بازار مچ انداز کرده اند

بیت کوین در تقاطع مرگ/ نزول قیمت طلا در بازار

کدخبر: ۳۸۹۲۲۱
در روزی که گذشت بازارها در شوک افزایش سهام گیم اسپات بودند و به نظر می رسد سرمایه گذاران نتوانستند سرمایه های ریسک پذیری کنند.
بیت کوین در تقاطع مرگ/ نزول قیمت طلا در بازار

بر اساس گزارش اقتصادنیوز به نقل از کیتکو، قیمت طلای تحویل آتی با روند کاهشی رو به رو شد و شاخص نقره با روند افزایشی بازار را به اتمام رساند.

تحویل آتی طلا در فوریه (بهمن) با کاهش 8 دلار به قیمت هزار .و 836 دلار و 90 سنت رسید. این در حالی است که نقره با افزایش 0/626 دلار به هر اونس 26 دلار رسید.

به نظر می رسد در معاملات صبحگاهی سطح تقاضای امن فلزات گرانبها وجود داشت ، در حالی که صحبت ها و گمانه زنی ها در مورد آنچه ممکن است برای فروشندگان کوتاه مدت در بازار سهام ایالات متحده اتفاق بیفتد وجود دارد. مدیران صندوق های سرمایه گذاری اظهار داشتند که سهام کوتاه مدت معامله می شود و می تواند طلا و نقره را به عنوان یک بازار در برابر ضررهای قریب الوقوع در معاملات سهام کوتاه مدت جذاب کند.

به نظر می رسد مصیبت گیم استاک یا ردیت  که در بازار سهام ایالات متحده رخ داد، نوجوانان را در برابر مدیران صندوق های سرمایه گذاری بزرگ قرار داده و سرمایه های کوچک این بار برنده شدند. با این حال ، اکنون ممکن است پیامدهای بسیار بزرگتری داشته باشد.
 

gold

یکی از کارگزاران در ارسال ایمیل گفت: « از قضا ، حماسه GameStop با وجود ادامه صعود سهام ممکن است در راس بازار فناوری ایالات متحده قرار داشته باشد. گفته می شود که معامله گران سهام GameStop را خریداری کرده اند و فروشندگان کوتاه صندوق را در معرض ضررهای چند میلیارد دلاری قرار می دهند.

در حالی حاضر قیمت هر اونس طلای نقدی به قیمت هزار و ۸۴۳دلار و ۷۰ سنت رسید که نسبت به ماه گذشته ۳۳ دلار کاهش داشته اما نسبت به یک سال گذشته ۲۷۷ دلار افزایش را تجربه کرده است.

کاهش قیمت نفت

قیمت نفت نیز با روند کاهشی رو به رو شد. به طوری که قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت با کاهش ۱.۰۲درصد به قیمت ۵۲ دلار و ۳۴ سنت رسید. همچنین قیمت نفت خام برنت با قیمت ۵۲ دلار و ۳۳ سنت معامله شد.

افزایش بیت کوین

ارزش بیت کوین با افزایش هزار و ۲۵۳ دلار به ۳۲ هزار و ۸۲۸ دلار رسید که صعود حدود ۴ درصدی را از خود نشان میدهد. با وجود اینکه بیت کوین به بالای مرز روانی 30 هزار دلار بازگشت برخی تحلیل گرانی فنی می گوید این ارز دیجتالی در تقاطع مرگ قرار دارد.

تقاطع مرگ الگوی نموداری در تحلیل تکنیکال است که پتانسیل احتمالی عرضه بالا و کاهش قیمت‌ها را نشان می‌دهد.تقاطع مرگ هنگامی روی نمودار دیده می‌شود که میانگین متحرک کوتاه‌مدت، میانگین متحرک بلندمدت را قطع کرده و از آن پایین‌‌تر برود. عموما رایج‌ترین میانگین‌های متحرکی که در این الگو استفاده می‌شوند میانگین‌های متحرک 50 روزه و 200 روزه هستند.اندیکاتور تقاطع مرگ در پیش‌بینی بعضی از شدیدترین بازارهای خرسی یک قرن گذشته در سال‌های 1929، 1938، 1974، و 2008 موفق و قابل اعتماد عمل کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید