مسیر یابی حرکت پول ها در بازار فلزات گرانبها

پیش بینی روند قیمت طلا در هفته سوم بهمن/ نقره رقیب طلا شد

کدخبر: ۳۸۹۶۵۳
اقتصادنیوز: تحلیلگران کیتکو در نظرسنجی هفته جاری بیش از پیش به نقره توجه کردند و به نظر می رسد این هفته طلا در سایه نقره باشد.
پیش بینی روند قیمت طلا در هفته سوم بهمن/  نقره رقیب طلا شد

بر اساس گزارش اقتصادنیوز به نقل از جدیدترین نظرسنجی طلای هفتگی کیتکو نیوز ، احساس صعودی همچنان در بازار طلا قوی است زیرا دقت و نوسان بر بازارهای مالی‌ای حاکم است که در برابر انبوه سرمایه گذاران خرده فروشی سازمان یافته واکنش نشان می دهند.

با این حال ، اگرچه انتظار می رود قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد ، اما چند تحلیلگر گفته اند که فلز زرد سرمایه ای نیست که سرمایه گذاران باید به آن توجه کنند. در هفته گذشته سرمایه گذاران خرده فروشی ، که از طریق رسانه های اجتماعی جهت پیدا کرده بودند ، حرکت قابل توجهی در نقره ایجاد کرده اند.

قیمت نقره در این هفته تقریبا 7 درصد افزایش یافته است و بیشترین خرید در روزهای پنجشنبه و جمعه انجام شد.

توجه همیشگی بر طلا

فیلیپ استریبیل ، استراتژیست ارشد بازار گفت: « طلا همیشه در دید سرمایه گذاران خواهد بود ، اما من در کوتاه مدت نوسان این فلز را نزولی می‌بینم زیرا نقره تمام توجه را به خود جلب می کند. نقره مانند اتومبیل مسابقه ای است که در حال شتاب گرفتن است و در گرد و غبار خود طلا را پشت سر می گذارد.»

دارین نیوسوم ، رئیس یک شرکت تحلیلی بازار، گفت که او هم توجه بیشتری به نقره دارد.

او گفت: « ما در یک فضای سرمایه گذاری جدیدی قرار داریم. در حال حاضر ، اصول اساسی مهم نیستند. همه توجه ها در حرکت سرمایه گذاران است ، و در حال حاضر در بازار فلزات گرانبها ، تمام حرکت به سوی نقره است.»

این هفته ، 16 تحلیلگر در نظرسنجی شرکت کردند. در مجموع 9 رای دهنده ، یا 56٪ ، پیش بینی افزایش قیمت طلا در هفته جاری را داشتند. در همین حال ، سه شرکت کننده ، یا 19٪ ، گفتند که نزولی خواهد بود ، و چهار تحلیلگر ، یا 25٪ ، گفتند که آنها در هفته روی طلا خنثی هستند.

کاهش نظرات

تمرکز خرده فروشی  نیز در نتایج نظرسنجی آنلاین کیتکو روی نقره بود زیرا شرکت در نظرسنجی این هفته در پایین ترین سطح از اوایل ماه مه سال 2020 بود و کمتر از 1000 نفر رأی دادند.

این هفته 906 رای در نظرسنجی آنلاین به دست آمد. در این میان ، 560 نفر یا 62 درصد گفتند که در هفته جاری طلا صعودی خواهد بود. 186 شرکت کننده دیگر ، یا 21٪ ، اظهار داشتند که نزولی می شود ، در حالی که 160 رای دهنده ، یا 18٪ ، در برابر فلز گرانبها بی طرف بودند.

N6

در نظرسنجی قبلی ، سرمایه گذاران وال استریت انتظار داشتند  قیمت‌های بالاتری را بازار شاهد باشد. در معاملات آتی طلا آخرین قیمت هر اونس 1853 دلار و 50 سنت معامله شد که در روز نسبتاً بدون تغییر بود.

افزایش خطر در بازار جهانی

اگرچه سرمایه گذاران خرده فروشی سودهایی در برخی سهام ، از جمله بسیاری از شرکت های معدن نقره ایجاد کرده اند ، اما برخی از تحلیلگران نگران این هستند که اقدام قیمت باعث ایجاد نوسانات بیش از حد می شود و این باعث افزایش خطرات در بازار کل می شود.

اوله هانسن ، رئیس استراتژی کالای بانک ساکسو ، گفت که اگرچه نوسانات در بخشهای خاصی مهار شده است ، اما ایجاد هرج و مرج در بازارهای کلی زمان زیادی نخواهد برد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید